Om jag nämner orden "Isch" och "Ynf" vilken underbar seriefigur tänker ni på då? Och i vilka kulturella tidskrifter huserad hen i?
10 maj 2012, 14:07
Schueberird
Medlem
Re: Gissa vem?
Kan det vara Marsipulami? (om det nu var så figuren, som jag tänker på, hette)
10 maj 2012, 14:14
Schueberird
Medlem
Märk väl att jag inte har fuskat genom att googla.
10 maj 2012, 14:16
Ron Jeremy
Medlem
Den du nämnde var fel, men du försökte utan att googla det var bra! rätt gammal är den så man var ju rätt liten när man kom över ett ex ibland från de stora pojkarna. Den fanns visst i först en tidning, vilken jag inte minns och senare i en annan som jag kommer ihåg...
10 maj 2012, 14:27
Schueberird
Medlem
Ingen aning. Jag tänker dock på någon riktigt gammal som var på rim, men inte minns namnet på just nu, fast jag tror inte att du är så gammal att du faktiskt var med på den tiden.
10 maj 2012, 15:28
Ufo
Medlem
Kunde inte hålla mig, och googlade.
Spoiler! :
En spoiler utan rätt svar...
Men det var ingen jag hade hört talas om. Det jag nu har läst fick mig att inse att RJ inte förvånar mig längre.
10 maj 2012, 15:36
Schueberird
Medlem
Var det något mer vågat kanske? Med tanke på lånet från de äldra grabbarna...
10 maj 2012, 15:43
Zombie
Moderator
Och jag som trodde det var godsvagnslitteror. (Habikks, Laaeilprs, Os, Shimms och allt vad de kan vara.) Fast Ynf borde kanske i så fall närmast vara någon sorts dieseldriven godsmotorvagn?
10 maj 2012, 15:46
dygdig barbar
Medlem
Spoiler! :
I någon av de mest eminenta piff av puff's avisor förekomer det någon Stäjk, men jag har haft fel förut och nu blir det väl för akterut mer sedesamt Mandrake's John Drake ...
10 maj 2012, 16:18
Ron Jeremy
Medlem
Faktum är att DB är något på spåret, så här ser han ut mannen som avslutade mitt liv som oskyldigt barn, men namnet?