Ny tråd Svara på tråd  [ 141 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Nästa
Tråden för dumma frågor 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tråden för dumma frågor
Något definitivt besked är nog svårt att ge.

Kan du börja med att bara få den på rätt köl på golvet kanske? Då kan du ju testa att teven fungerar innan du försöker få upp på den på tevemöbeln.


6 maj 2012, 17:53
Moderator
Inlägg Re: Tråden för dumma frågor
Jag har redan fixat det! :D Jag fick upp den på den något lägre fotpallen först, med mjuk dyna, och lirkade därifrån upp den på TV-skåpet. Återstår att sätta i kontakten igen och testa...


6 maj 2012, 17:56
Moderator
Inlägg Re: Tråden för dumma frågor
Puh, faran över.


6 maj 2012, 17:59
Moderator
Inlägg Re: Tråden för dumma frågor
Ron Jeremy skrev:
Incognita skrev:
Om man tycker att röntgen känns, är man knäpp då? Inte som att det gjorde ont, men något i stil med känslan när man närmar sig en TV-ruta (tjock-TV-sorten). Särskilt de första bilderna (då var det mer som att faktiskt ta i TV-rutan, och det kändes som att det pirrade till även där mina smycken sitter trots att det var utanför det röntgade området).

Tror inte att det är omöjligt eller knäppt, vi människor känner ju ofta av lite olika saker
och olika starkt, och det är ju onekligen strålning.

Tycker jag kan känna av mikro, mobil och allt möjligt. Precis sådär vagt så att jag kanske inte märker det när jag inte vet om det, eller märker något men såpass nära medvetandetröskeln att jag sorterar bort förnimmelsen – och en såndär självutnämnd kritikatlet tvärsäkert skulle påstå att det var inbillning.

Själv är jag kritiskt skolad på riktigt och vill därför inte bara avfärda det som inbillning, även om (en del av) det kan vara det. Det finns ju också välmedvetet folk som tycker sig märka olika sådana saker mycket tydligare.


6 maj 2012, 18:00
Moderator
Inlägg Re: Tråden för dumma frågor
Fast nu fick jag lite ont i ryggen, inte helt otippat. :01:


6 maj 2012, 18:01
Moderator
Inlägg Re: Tråden för dumma frågor
Ja, för mig skär det i huvudet när jag talar i mobiltelefon eller trådlös telefon, särskilt just när jag kommer fram om jag ringer till någon. Och om samtalet drar ut lite på tiden. Vad det beror på vet jag inte.


6 maj 2012, 18:03
Moderator
Inlägg Re: Tråden för dumma frågor
Å andra sidan kliar det i/på mina tänder när de behöver borstas också.


6 maj 2012, 18:04
Moderator
Inlägg Re: Tråden för dumma frågor
Du använder väl handsfree? Att det inte är bra för hjärnan har väl numera gjorts rätt troligt.


6 maj 2012, 18:05
Moderator
Inlägg Re: Tråden för dumma frågor
Nej, jag har inte handsfree. Jag har haft, men jag lyckades aldrig få in sladdeländet i tid när någon ringde eftersom det alltid var ett enda trassel. Och så trillade gummpiplutten bort på ena hörsnäckan. Och ett annat set lyckades jag både tvätta och centrifugera. Det är svårt nog att hinna hitta telefonen bland alla pryttlar när det ringer, tycker jag. Skall jag prata i telefon föredrar jag helt klart en gammal hederlig hemtelefon med sladd.


6 maj 2012, 18:09
Moderator
Inlägg Re: Tråden för dumma frågor
Jag har alltid snäcksladden i. Sedan har jag den liggande antingen öppet på en bestämd plats eller också i ett hårt glasögonfodral som råkade vara lagom stort för sladden med. Så kan man iallafall hålla den någorlunda otrasslig. Vet inte om det kan vara något.


6 maj 2012, 19:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 141 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron