Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Vad används vid sövning 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vad används vid sövning
Skulle vilja veta lite mer om vad som används vid sövning, jag gillar att bli sövd det är
en sån härlig känsla. Nu sist blev det någon "lättare variant" av vad jag förstått.
In kommer nakosläkaren och säger "Tjena det är jag som håller i drogerna här", läckert
sa jag "då gäller det att hålla sig väl med dig då hehe!" han svarade "japp, helt rätt"
och så log han ett Pepsodent leende. :D
Han kopplade in sprutan med den klara vätskan i nålen som redan satt i min arm och sa,
"nu min vän, ska jag skjuta i dig ett starkt lugnande och smärstillande medel, du kommer
att känna dig varm och slappna av mer och mer och mer, have a nice trip! hahaha!"
Det han sa stämde så otroligt bra, blev varm i hela kroppen, jag låg och kollade runt i
operationssalen och mådde så innihelvete bra, den absolut mest underbara känslan och
stunden i hela mitt liv!! :02: mådde så fantastiskt denna lilla stund, kommer aldrig glömma den!
Vad sur jag blev när jag vaknade igen och allt var som vanligt. :cry:
Är det någon som vet vad det var han använde? tänker inte försöka skaffa något sånt
själv utan är bara nyfiken på vad den trevlige medicinmannen bjöd på för godis.
När jag sövts tidigare har det varit mask över mun o näsa och ordern räkna till 10, men
så inte denna gång då det istället var en resa till himmelriket!
Råkade berätta för min psykolog att jag förbannade att jag vaknade efter den upplevelsen
och att jag dessutom hatar att vakna på morgonen, men älskar att somna på kvällen.
Det var nog dumt av mig för hon blev uppskruvad och nervös, frågade om jag tagit min
medicin, denna ständiga jävla fråga, hon gick ut och hämtade psykiater sedan höll de ett
korsförhör med mig som Spanska inkvisitionen skulle varit avundsjuka på, fan först säger
dom att man ska vara ärlig och säga som det är och sedan när man gör det så ska dom
skitstövlarna spärra in en, :shock: det är fan dom som inte är riktigt kloka!
Ärligheten får jag lida av ett tag framöver men dom lugnar nog ner sig snart, jag förslog
att dom skulle ta några Zobril var för att lugna ner sig, det var inte heller populärt...
Som ni säkert förstår så har jag haft fullt upp med att övertyga galningarna ovan om
att jag både älskar att vakna, att jag tar min medicin som jag ska, inte ser saker som
inte finns eller hör röster som heller inte finns, de där människorna har ju problem! :01:

Men det jag vill veta är, vad tryckte den trevlige medicinmannen i mig, det som först tog
mig till himmelriket, och sedan antagligen fick mig att somna :?:

5 maj 2012, 00:02
Medlem
Inlägg Re: Vad används vid sövning
Tyvärr har jag inte svaret, men från mina 17 operationer har jag bara en enda himmelsk upplevelse: Det var intravenöst valium! :D

Vid större operationer får man substanser som gör att man på några sekunder är helt väck utan att hinna känna något. Kloroform-mask - det var länge sedan man använde sånt, som väl är. Jag kvävdes tillfälligt och pilade rakt upp i ett underbart, vitt ljus medan jag såg kroppen där nere. De ropade mitt namn tills jag tvingades återvända.

Nu för tiden vill man helst bara använda lokalbedövning eller nervblockad, eventuellt med lättare narkos. Det kan bli helvetiskt för en autist med avvikande nervbanor. Jag har blivit sönderstucken av läkare som inte tror på att det finns nu levande neandertalare, som inte går att bedöva på det sättet.

Efter ledoperationer kan vissa bjudas på morfindropp i tre dygn, men sedan rycks slangen ut - utan nedtrappning och med kraschlandning i verkligheten.

5 maj 2012, 20:47
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Han kopplade in sprutan med den klara vätskan i nålen som redan satt i min arm och sa,
"nu min vän, ska jag skjuta i dig ett starkt lugnande och smärstillande medel, du kommer
att känna dig varm och slappna av mer och mer och mer, have a nice trip! hahaha!"
När jag opererade så band narkossköterskan fast mina armar för att jag inte skulle skada dem när de ramlade ner när narkosmedlet tog. Vilket givet fick mig att ligga och försöka memorera hur medvetandet skulle minska.
Nästa sekund låg jag på uppvaket och hade gruvligt ont.

Det lär enl uppgift varit någon andlig drog från indianerna.

6 maj 2012, 00:02
Medlem
Vid ECT är det Pentothal (substans: Tiopental) man sövs med iaf. Oerhört skönt. Jag blir avundsjuk när jag ser ECT-patienter komma på bårar när man besöker psyk. :08:

6 maj 2012, 12:26
Moderator
Iiiisch... Jag tycker att det verkar jätteläskigt! Vågade knappt använda lustgasen när jag födde min son.

6 maj 2012, 12:33
Medlem
Skulle tro att det var tiopental för sugmundfreuds beskrivning är
precis som jag kände det, helt fantastiskt skönt!

Är det föresten inte det medlet man avrättar folk med i USA? i
någon mix med annat har jag för mig....

6 maj 2012, 23:09
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Är det föresten inte det medlet man avrättar folk med i USA? i
någon mix med annat har jag för mig....
Tiopental
Wikipedia skrev:
Tiopental är, vid sidan av pankuroniumbromid (muskelavslappnande) och kaliumklorid (hjärtstoppande), ett av de tre ämnen som vanligtvis används vid avrättning genom giftinjektion.

7 maj 2012, 10:02
Medlem
Jag borde naturligtvis ha sökt efter info på nätet sorry :oops:
Men tack Ufo för info det var nog säkert det som användes och
eftersom det är en barbiturat så är kanske som Debbido skrev
intravenöst valium något liknande, också en barbiturat.

Som jag trodde att i USA är man kreativ när det gäller att avliva
folk, säkert inte bara där, undrar om inte ett oförberett nackskott
vore humanast :?:
Men det kanske hör hemma i en egen tråd "för eller mot dödsstraff,
om för hur?". kanske redan finns en, får leta sen kanske...

7 maj 2012, 16:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.