Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Välkommen 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Välkommen
Solenoid skrev:
Jag tycker inte det ska vara öppet för personal och föräldrar. Bara aspergare skulle vara skönt.

+1
Inga anhöriga och inga neurotyper som försöker uppfostra oss.

19 januari 2010, 23:14
Medlem
Schueberird skrev:
Solenoid skrev:
Jag tycker inte det ska vara öppet för personal och föräldrar. Bara aspergare skulle vara skönt.

+1
Inga anhöriga och inga neurotyper som försöker uppfostra oss.

Medhåll på uppfostringsbiten. Men jag stöttar gärna så gott det går när anhöriga vill lära sig av oss.

19 januari 2010, 23:22
Medlem
Jag har varit med om att anhöriga "tagit över" ett forum och indirekt infört det neurotypiska som norm och jag vill inte se det hända igen. Dessutom finns det andra forum som tillåter anhöriga och sköter stöttningen bättre än att vi också ska behöva göra det.

Däremot skulle vi kunna stötta såpass att vi hänvisar anhöriga till andra forum, till exempel aspergerforum.

20 januari 2010, 00:26
Medlem
Schueberird skrev:
Jag har varit med om att anhöriga "tagit över" ett forum och indirekt infört det neurotypiska som norm och jag vill inte se det hända igen.

Nämn ett forum som uttryckligen är skapad av aspies för aspies.
Jag känner bara till ett sånt forum.

20 januari 2010, 00:30
Medlem
Ufo skrev:
Nämn ett forum som uttryckligen är skapad av aspies för aspies.
Jag känner bara till ett sånt forum.

Just därför är det väl inga problem om vi nischar just det här forumet.

20 januari 2010, 00:44
Medlem
Ingen behöver oroa sig för att föräldrar och tanter tar över. Jag tycker de kan få vara här, för vem bättre att fråga om vad som skall göras med sitt besvärliga Aspergerbarn eller brukare, än just ett gäng Aspergare?

Vi kan ge barnet eller brukaren en röst. Någonting som aldrig görs annars, eftersom det klassificeras som påhopp på andra forum om man vill hindra en förälder från att stoppa sitt barn fullt med Risperdal och schemalägga hela dess liv in absurdum.

Alla får vara med, men här daltas icke på pk-vis, vill man ha sådant dalt kan man söka sig annorstädes. Ungefär så tycker jag.

Som sagt, föräldrar och tanter pallar ändå inte trycket här, så räds icke. När de står öga mot öga med Aspergare blir de antingen ödmjuka, eller så flyr de.

Jag kan tänka mig att faktiskt föreslå att banna folk för tanteri, flum, irrläror och dylikt.

20 januari 2010, 16:19
Medlem
Schueberird skrev:
Just därför är det väl inga problem om vi nischar just det här forumet.

Ja absolut. Jag röstar för att vi som enda forum har nischen att inte sparka ut folk som inte hör till mallen.
Det är just den där mallen som gör mig spyfärdig.

Men ideen att utestänga anhöriga gör ju bara en ny typ av mall. Vilket jag är emot.
Och jag tror sugis har rätt när hon säger att "tanter/anhöriga" i stor utsträckning kommer fly detta forum självmant.

20 januari 2010, 21:09
Medlem
Okej, det kanske var lite förhastat av mig att vilja förbjuda anhöriga, men jag är bara så trött på uppfostringsförsök från inskränkta moralister (som jag tycker att många människor blir när de blir föräldrar (ja, jag är medveten om att det säkert finns undantag och blaha blaha)).

20 januari 2010, 21:57
Medlem
Schueberird skrev:
Okej, det kanske var lite förhastat av mig att vilja förbjuda anhöriga, men jag är bara så trött på uppfostringsförsök från inskränkta moralister (som jag tycker att många människor blir när de blir föräldrar (ja, jag är medveten om att det säkert finns undantag och blaha blaha)).

AMEN brother.

21 januari 2010, 00:04
Medlem
...är man ju inte direkt vare sig i en social eller en intellektuell mening.
Men åter-...DET beror på och av vad man själv lägger in i Begreppet i mångt och Mest!

6 augusti 2010, 04:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.