Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Varför anses litteratur som så utvecklande? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Varför anses litteratur som så utvecklande?
På 95% av alla forum är moderatorerna folk som är super PK eller väldigt NT/NT-wannabe. Folk som inte fungerar normalt för fem öre i vardagliga livet blir något slags uppfostringsmagistrar online och börjar känna något slags behov av att predika vikten av anpassning. Oliktänkande förtrycks. Håller med Sugmundfreud där.

På många forum, framförallt politiska, använder man "blandningen av nazister och kommunister" som ett sätt att försöka visa att "här är minsann alla välkomna" men i grund och botten är man bara välkommen om man har en viss debattstil och hittar ett "läger" att gå med i eller på något sätt slickar röv för alla grupperingar på samma gång.

Folk i allmänhet, även aspies online, hatar sanna irreguljära personer som inte passar in, inte följer någon oskriven etikett etc och som väljer att tacka nej till medlemskap i någon klick med en redan väl utformad rövslickarhierarki.

Jag är en sån som är kompromisslös när det gäller såna här saker. Därför bannas jag förr eller senare från de flesta forum. När jag går till attack och går över "gränsen" som vissa kallar det gör jag det som en reaktion på redan etablerade strukturer. Trots att jag ger de flesta moderatorer konkreta skäl till att stänga av mig så är det egentligen min ovilja att acceptera rådande strukturer som är den främsta orsaken till avstängning.

Jag har valt en väg i livet där jag kan utnyttja andra, men väldigt få kan utnyttja mig. En egoistisk och dekadent väg som dock ger mig viss glädje och njutning. Jag tänker inte be om uräkt för det för att någon moraliserande, vaginistisk intellektuell tönt anser mig vara dålig, ickeproduktiv eller mentalt förorenande.

18 januari 2010, 23:13
Medlem
Bild

19 januari 2010, 13:48
Medlem
Asmix skrev:
Det duger inte för att locka mig att delta att ständigt se en massa mer eller mindre aparta, antiintellektuella och muppglorifierande inlägg av det slag som jag nu tycker dominerar forumet.

Delar din uppfattning.

19 januari 2010, 15:00
Avslutat konto
Kanske ett forum för fittakademiker vore bättre för er?

19 januari 2010, 15:25
Medlem
Märkvärdigt nog ser man sällan några intellektuella inlägg från intellektualisterna. Men de vill att alla andra ska vara intellektuella på ett sätt som tilltalar dem så de har någonting som de gillar att läsa antar jag.

Vilket stärker min tes om att de är själlösa.

Carpe Diem!

19 januari 2010, 18:34
Medlem
Jag har ett engelskt aspie-forum, och där går jag hejdlöst på all spamm. Jag har satt upp så att alla som inte uppnått 3 inlägg blir modererade, och majoriteten av deras inlägg blir raderade direkt. Jag går hårt åt även de typiska neurotyper som ursäktar sig för att spamma, eller bara prata strunt. De har ingen chans att komma upp i 3 inlägg. :mrgreen: :twisted:

Fö så är min attityd till "finkultur" och litteratur ungefär som Josef3s (tror jag). Läser aldrig något skönlitterärt (anser det som slöseri med tid). Det enda jag läser är fackböcker eller professionell forskning som passar in på mina specialintressen. Att läsa något annat skulle inte falla mig in. Dikter och sånt förstår jag öht inte mig på, inte heller på traditionella författare. Fast det värsta är nog modern konst. Att folk bara kan hitta på sådant skit övergår mitt förstånd.

19 januari 2010, 20:39
Medlem
Krigarn skrev:
Asmix skrev:
Det duger inte för att locka mig att delta att ständigt se en massa mer eller mindre aparta, antiintellektuella och muppglorifierande inlägg av det slag som jag nu tycker dominerar forumet.

Delar din uppfattning.

Det bästa sättet att öka andelen intellektuella inlägg är att skriva intellektuella inlägg.

19 januari 2010, 22:47
Medlem
Själv har jag tidigare i mitt liv varit en wannabe kulturmupp. Dock verkar de flesta fastna i detta stadium och kommer inte vidare i sin utveckling. Det krävs en del kulturkonsumtion för att få perspektiv och inse att det är mycket som är skit! Pretentiöst, överreklamerad och dåligt. Det existerar en värdeskala som sträcker sig mellan fantastiskt bra och otroligt uselt! Många författare har svårt för att berätta en historia och kamouflerar sina brister i allt för långrandiga detalj- och miljöbeskrivningar. Bra litteratur, konst och kultur kan vara oerhört berikande, när man väl stöter på detta.

24 januari 2010, 19:53
Avslutat konto
Jag är inte kulturfientlig, tvärtom så är kultur för mig något oerhört stimulerande, jag är bara fientlig mot de som tror att man måste läst Platon blandat med rysk skönlitteratur om inbördeskriget för att "förstå människans och världsalltets sanna natur".

Jag anser dock att karneval eller t.o.m porr kan vara kultur.

24 januari 2010, 19:55
Medlem
Josef3 skrev:
Jag är inte kulturfientlig, tvärtom så är kultur för mig något oerhört stimulerande, jag är bara fientlig mot de som tror att man måste läst Platon blandat med rysk skönlitteratur om inbördeskriget för att "förstå människans och världsalltets sanna natur".

Jag anser dock att karneval eller t.o.m porr kan vara kultur.

Karnevalsporr är bra kultur! :)

24 januari 2010, 22:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Som gäst saknar du privilegier.