Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag när jag var på väg till jobbet tutade en bilist plötsligt bakom mig där jag i lugn och ro spatserade i tron att jag var trygg på GC-banan (gång/cykel). Jag blev lite arg, men när jag vänder mig om ser jag att det bakom ratten sitter en fin dam, som vinkar och ler så vackert att jag inte kan låta bli att le och bli glad själv. Fan, det är inte rättvist... 8-) Hur kan jag fortsätta vara arg då, liksom? :x :04:

24 april 2012, 13:38
Medlem
Schueberird skrev:
fin dam

Rättelse:
Det var snarare en typisk go' tjej.

24 april 2012, 14:11
Medlem
Konstaterat att min kemibibel är borta :cry:
Och en ny kostar bara 691:- :cry:

Men en 2,5 kilo lätt bok kommer göra sig fint i bokhyllan :D

24 april 2012, 22:40
Medlem
Jag har myst med två underbart kelsugna barn och en irriterande kelsugen man (är det vår eller?!), städat, haft tvättstuga, hatälskat, njutit av solen, letat efter solbrillorna, planterat om några yttepytteplantor som inte vill ta sig.

En bra dag i sin helhet.

25 april 2012, 01:37
Moderator
- Deltagit i en konferens om sällsynta diagnoser och stöd till vuxna med kognitiva hinder.
- Deltagit i (H)järnkolls manifestation för att bryta tystnaden om psykisk ohälsa på sergels torg, och fått en t-shirt och en kram.
- Blivit jämförd med Lotta Abrahamsson. :)
- Spanat in käklinjer på en snygg LSS-någonting-kille som jämförde mig med Lotta Abrahamsson.
- Köpt nördig present till en djup pärting med ännu snyggare käklinjer.
- Köpt en del till mig själv också... och förträngt hur mycket.
- Fått skoskav.
- Frossat i robotserier och flirt med någon annans unge på tåget hem.

3 maj 2012, 22:19
Medlem
CodeRedAlert skrev:
är det vår eller?!

Har själv haft känningar av det, obehagligt. Det har varit frid och fröjd att inte bry sig om fruntimmer...

4 maj 2012, 00:10
Medlem
Pärting? Jag får det till att det betyder "smocka". :?

4 maj 2012, 00:11
Medlem
Schueberird skrev:

...eller en detalj på en segelbåt ("bramseglets pärting").

4 maj 2012, 00:12
Medlem
Schueberird skrev:
Schueberird skrev:

...eller en detalj på en segelbåt ("bramseglets pärting").

Bramseglet är alltså ett segel som sitter högst upp och dess pärting kanske då räknas som tvärstången(?) som seglet är fäst i!?

4 maj 2012, 00:15
Medlem
Igår råkade jag köpa ett konstlexikon i två band plus ett musiklexikon - även det i två band - båda tryckta 1982, men det fanns med sådana roliga uppslagsord att jag inte kunde låta bli att köpa dem - och så blev jag så glad att stadens antikvariat fortfarande får vara kvar och inte tagits över av ännu en frisersalong eller mesbeige klädaffär.

4 maj 2012, 00:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.