Re: Din första mobiltelefon?
Min första en Sony Ericsson W595, infångad för om c:a tre veckor är det två år sedan (20/4-2010), då jag fick för mig att jag ville ha några digitala minnen av min då gamle vän "hen" "hun'" som då inte hade så långt kvar på sitt då så långa "hund" liv, i/av hundår mätt och så mätt.
Kameran i mobilefånen gick ju självklart och utan dröjsmål så gott som omedelbart sönder, jag som inte använder andra funktioner än radion (SR P1) gav helt enkelt faan i att göra som försäljarna och operatörerna + Ericsson's egen suporterservice föreslog dvs lämna ifrån mig "fånen" för en eventuell garantireparation på obestämd tid och undertiden få låna en "fån" som det bara skulle gå att ringa i
WTF radio dåra
således köpte jag mig en digital kompaktkamera istället och något att ansluta den till dvs en PC och det för en fotoredigering som jag ännu inte kommit igång med.
trots två PC, två ext.disc., två mobilifåner, + en android, div. hubbar, minneskort, kortläsare, usb'n i såväl som stickor som modem, trådlösa möss, blåtand och kablage al'a' ormbon och installationsprogram på dvd'n en masse och och och etc. och m.m.
Det mesta fånget med operatörernas "inplugs" av bilaterala och förlängda bindningstider och förhöjda månadsavgifter för konsumenter med drag av bipolära shoppaholiska möster.
Numera räknar jag tiden till före och efter "mobilen"
...