Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Arduino robot 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Arduino robot
Incognita skrev:
Jag vill ha en robot som parar ihop strumpor. Den måste kunna se skillnad på vänster- respektive högeruttänjning, färg, längd, muddmodell, storlek och grad av slitage, samt klara det motoriskt komplicerade momentet att trä den ena strumpans kant över den andra strumpan.
Problemet med en sådan är att när den skall hämta "den där andra" strumpan så kidnappas den av strumptrollet som inte vill förlora sin "skatt".

22 april 2012, 23:11
Medlem
Då får man bygga en extra robot som livvakt.

22 april 2012, 23:13
Moderator
Det är robothunden modell 3. :ugeek:

22 april 2012, 23:20
Medlem
Ufo skrev:
Ja vilken syn det skulle vara, en robothund som lyfter på benet o drättlar olja på buskarna

Gaston byggde väl en som gick och skvätte syra på parkeringsautomaternas stolpar...

24 april 2012, 20:28
Medlem
nallen skrev:
Ufo skrev:
Ja vilken syn det skulle vara, en robothund som lyfter på benet o drättlar olja på buskarna

Gaston byggde väl en som gick och skvätte syra på parkeringsautomaternas stolpar...

http://www.flickr.com/photos/27093030@N07/2943256919

24 april 2012, 20:50
Medlem
Suck vad jag hatar kartonger... Men snart är de borta och jag kan börja med mitt bygge igen. Ska försöka få till armen så den vet vart den är och kan repetera sina rörelser.

Bilder kommer. :)

27 juni 2012, 19:57
Medlem
Kartongerna är inte borta (än) men jag har börjat med mitt bygge nu. Har börjat titta på styrsystemet för roboten så det funkar med den nya lägenheten samt att jag har konstaterat att jag får dra om alla trådar för armen...

Bild

24 juli 2012, 15:35
Medlem
UFO!

Du ska vara online när jag hålls med det här så jag har någon att snyfta för när det går åt helvete... :03:

24 juli 2012, 17:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Som gäst saknar du privilegier.