Ny tråd Svara på tråd  [ 159 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Nästa
Om att bygga en egen robot! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Om att bygga en egen robot!
jerico582 skrev:
Mitt nästa projekt blir nog en satellit som ska få snurra runt så länge det nu går. Inte för jag vet vad den ska göra än men det är ju inte så noga. :D

En satellit? :shock: Hur hade du tänkt skicka upp den? (Om det är det du menar att du ska?)

23 april 2012, 20:29
Medlem
Schueberird skrev:
Idag hämtade jag mitt Mindstorms-paket:
Du bara måste komplettera den där med ett tjog rullar med svart eltejp :D

23 april 2012, 21:01
Medlem
:?:

Det känns inte helt praktiskt. :ugeek:

23 april 2012, 21:19
Medlem
Schueberird skrev:
:?:

Det känns inte helt praktiskt. :ugeek:
Skall den inte följa det svarta sträcket?

23 april 2012, 21:37
Medlem
Jaså det var det du menade. Jo, en funktion som ska gå att programmera in är att kunna följa linjer i golvet.

23 april 2012, 21:48
Medlem
Jag kan ha förköpt mig en smula, men nu har jag nog tillräckligt med förvaring i alla fall:
Bild
Bild

Nu kan man ju kanske tro att jag ska sortera mer än jag ska bygga, men jag lovar att försöka upprätthålla en passande kvot.

Jag stod i valet och kvalet mellan två lådor eller ett helt rack, men det blev till slut ett helt rack. Småfacken kan flyttas runt och tas ur och locken tillsutas etc... Gedigen plast. :)

24 april 2012, 17:00
Medlem
Förvaringen tog slut väldigt fort :o och det finns fortfarande delar kvar att sortera:
Bild

Bild

Många delar har blev tvungna att dela plats med varandra och några delar fick inte plats. Jag får skaffa ett rack till, men sedan får det vara slut på köpfesten.

24 april 2012, 18:34
Medlem
Schueberird skrev:
Förvaringen tog slut väldigt fort :o och det finns fortfarande delar kvar att sortera:
:lol:

Vänta du bara, lyckas vi få dig att börja med arduino så blir det där ett verkligt problem.

24 april 2012, 20:14
Medlem
:P

Då får jag väl hyra ett garage.

24 april 2012, 22:47
Moderator
:D Nördporr! 8-)

24 april 2012, 23:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 159 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.