Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nu skall jag titta på när min son son spelar TV-spel en stund. Han har kommit långt på kort tid och skall snart spöa den onde kejsaren.


22 april 2012, 13:20
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag deklarera och sedan ta en promenad.


22 april 2012, 13:42
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Funderar på att starta en förnedringstråd på Flashback där jag hänger ut en viss person tillsammans med en video där han förekommer. Han lär aldrig kunna visa sig offentligt igen efter att tråden urartat. Har samlat en hel del ny information om honom som en säkerhetsåtgärd ifall han skulle våga sig upp ur sin kloak igen. Självklart är han även överst på min lista över personer jag kommer söka upp och döda om jag får en obotlig sjukdom.


22 april 2012, 22:22
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
orkar inte göra klart alla inlämningsuppgifter jag ska. Tittar på Fringe istället...


23 april 2012, 00:36
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Guldhamster skrev:
Han lär aldrig kunna visa sig offentligt igen efter att tråden urartat. Har samlat en hel del ny information om honom som en säkerhetsåtgärd ifall han skulle våga sig upp ur sin kloak igen.
Har du börjat med stalking?
Jag trodde du såg ner på sådant beteende.


23 april 2012, 01:20
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ufo skrev:
Jag trodde du såg ner på sådant beteende.


Counter-stalking. Ett nödvändigt ont för att straffa stalkers man vet att man inte kan lita på. Att bara sitta overksam och pågrund av sina moraliska principer låta trollen (trollet, egentligen) härja bäst de vill har inte fungerat tidigare. Däremot fungerade det ganska bra när jag hade en blogg där jag vände mig direkt till personen ifråga och kommenterade sånt han gjorde istället för att skriva om mina egna idéer. Då blev det inte lika roligt för honom längre. Istället för pervers fascination visade han tecken på ångest och stress. Jag tänkte att jag kunde utveckla det där blogtemat men på ett forum där genomslaget är betydligt större.


23 april 2012, 10:42
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag tycker att du låter mer som en försmådd älskare än en rättfärdig hämnare, men länka gärna till flashback-tråden när du sätter igång.


23 april 2012, 11:20
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Skämt åsido:
Är det inte bättre att du polisanmäler (stalking är ju faktiskt olagligt nu för tiden, om jag minns rätt) istället för att du gör dig skyldig till samma sak?


23 april 2012, 11:51
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
http://svt.se/2.22620/1.2552729/ny_lag_gor_stalking_brottsligt
SVT skrev:
Nya lagen

• De brott som kan ingå i det nya begreppet olaga förföljelse är misshandel, olaga tvång, olaga hot, hemfridsbrott, olaga intrång, ofredande, sexuellt ofredande, skadegörelse och överträdelse av kontaktförbud. För att det ska handla om stalkning måste det handla om upprepade kränkningar.

• Samtidigt ändras lagen om besöksförbud - begreppet ändras till kontaktförbud. Då finns också möjlighet att besluta om ett så kallat särskilt utvidgat kontaktförbud. En person kan i de fallen övervakas med fotboja.

Källa: Polisen (TT)


23 april 2012, 12:12
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Skämt åsido:
Är det inte bättre att du polisanmäler (stalking är ju faktiskt olagligt nu för tiden, om jag minns rätt) istället för att du gör dig skyldig till samma sak?


Trollningsstalking är fortfarande lagligt tyvärr. Jag kommer eventuellt att sluta skriva även här och bara hålla till på japanska forum där svinet är helt naturligt neutraliserad, både språkligt och kulturellt, och oförmögen till trollning både själv och med hjälp av sina brittiska och judiska nördkompisar. Hans trollning fungerar enbart inom en västerländsk kulturell kontext samt inom den språkliga sfär där han kan uttrycka sig. Det bästa med att jag lärt mig japanska är att man kan stänga av hela västerlandet i sitt medvetande ungefär som man slår på och av en strömbrytare. På samma sätt som jobbiga engelsmän är maktlösa här är tönten kastrerad inom den japanska delen av internet.


23 april 2012, 14:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron