Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
-Köpa mer jord och så fler frön
-Promenera
-gym
-boka bowlingkalas
-?


19 april 2012, 02:49
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Gå och lägga mig... eller, snarare, ligga och lägga mig... Det är lättare att somna om man ligger än om man står... om man inte är en znël hëzt...

Man kan också se det som att ordföljden "gå och lägga sig" återger en konsekutiv tidsföljd. Men dynamik brukar ju inte vara aspergares starka sida.
Å andra sidan brukar logik vara det, och logiken säger mig att i uttrycket "lägga sig" finns inte mer än en NT-mässig subjektiv underförståelse som innebär "sova". Fast du måste ju vara NT, annars hade du inte kommit på något så självmotsägande som "ligga och lägga mig". Även om även det återger en tidsföljd, för tidsföljden saknar minst ett väsentligt led.

OnT: Undvika frågan.


19 april 2012, 10:02
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
-Köpa mer jord och så fler frön
-Promenera
-gym
-boka bowlingkalas
-?

-Jord köpt - två olika sorter samt perlit så imorgon ska vi så nya frön och plantera om befintliga plantor.
-Bowlingkalas bokat samt inbjudningskort ivägskickade med post, totalt 11st.
-Promenad tagen.

Imorgon ska jag till gymet, ha tvättstuga och greja med växterna som sagt. Minstingen kommer att vara hemma på grund av oförklarliga febertoppar som hon haft sista dagarna. Sedan är det danskurs med stora tjejen på eftermiddagen och myskväll på det.

***********'
Vänta nu!
Det är ju min födelsedag om fem minuter. Förträngde det precis i några timmar igen. Yippeeee jag leve!!!

Det är ju även Hitlers födelsedag - hur ska Guldhamstern fira det, om man får fråga?


19 april 2012, 23:46
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Grattis på födelsedagen, CodeRedAlert! :08:

(Var jag först? :04: )


20 april 2012, 00:00
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zombie skrev:
Fast du måste ju vara NT


Det är jag antagligen - med tanke på hur irrationellt jag beter mig alldeles för ofta nu för tiden. Jag tycks ha tappat kontrollen helt över mina grubblerier.


20 april 2012, 00:13
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Grattis på födelsedagen, CodeRedAlert! :08:

(Var jag först? :04: )

Tack!
Ja - du var officiellt först. Barnen har ifs. tjatat i några månader redan men annars så. :geek:

De är i en otroligt teatralisk ålder båda två; storasyster skrev följande till lillasyster på hennes födelsedag: "Du är världens bästa lillasyster och vad som än händer kommer jag aldrig glömma dig!"
:roll:
Ofta man glömmer sin syster.

Och lillan författade följande till mig: "Tack mamma för att du skapade mig!"

Over and out.
Mvh/Skaparen.


20 april 2012, 00:25
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Den teatraliska åldern... det är en härlig ålder. :)


20 april 2012, 00:29
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Snart är det dags att posta en bild på en torsk.


20 april 2012, 16:49
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Snart är det dags att posta en bild på en gädda.


20 april 2012, 20:04
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ganska straxt dyker det upp en bild på en makrill.


20 april 2012, 20:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron