Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Omröstning - rüligt! Moderatorsignaturen! 

Moderatorsignatur - vilken skall den vara?
Omröstningen slutade 24 april 2012, 09:57
Resistance is futile: You will be moderated 17%  17%  [ 1 ]
En Ful Ruta - endast på Aspieforum 50%  50%  [ 3 ]
I have come here to chew bubblegum and kick ass, and I am all out of bubblegum. 0%  0%  [ 0 ]
Vänligen moderator [namn] 33%  33%  [ 2 ]
Resistance is futile: you will be sugmundanalyzed. 0%  0%  [ 0 ]
Essen Sie Scheisse, bitte! 0%  0%  [ 0 ]
Antal röster : 6

Omröstning - rüligt! Moderatorsignaturen! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Omröstning - rüligt! Moderatorsignaturen!
Jag har beklagat mig över att den nuvarande är störig. Den nuvarande texten som står längst ner i moderatorrutan är;

Resistance is futile: You will be moderated.

Då är frågan ska den ändras eller vara kvar?

Rösta på något av förslagen ovan eller lägg till ett eget förslag i ett inlägg! Ditt bidrag kan bli en vinnare, lika skoj som Bingolotto medans Loket var kvar :) .

17 april 2012, 09:57
Medlem
Inlägg Re: Omröstning - rüligt! Moderatorsignaturen!
Alla måste rösta!

17 april 2012, 21:45
Medlem
sugmundfreud skrev:
Alla måste rösta!

Då tillhör rösterna usa!

17 april 2012, 22:06
Medlem
Usama Bin Ladin blir glad då!

17 april 2012, 22:08
Medlem
USAma?

17 april 2012, 22:44
Medlem
Bild

18 april 2012, 00:00
Medlem
:shock: Bild

18 april 2012, 01:26
Moderator
Nu har jag röstat på En Ful Ruta. Jag gillade verkligen Star Trek-referensen, men man behöver kanske inte pracka på alla ens eget nörderi trots allt. :lol: Särskilt inte om det får de konnotationerna.

Vi kanske kan byta signatur med jämna mellanrum, som en kul grej?

Men det innebär förstås inte att det upphör att vara just en tillsägelse, som Schueberird påminde om. Det är meningen att modrutan med signatur skall användas just för tillsägelser. Därför bör den lätt kunna särskiljas från den mer diskreta rutan som vi använder för att markera att vi korrigerat någon länk eller något citat eller för att markera att vi i en fråga uttalar oss just som moderatorer och inte som privatpersoner. Tanken med det är att ingen skall behöva känna sig tillrättavisad i onödan, när vi utfört någon annan moderatorsåtgärd och inte alls avser att säga till någon.

18 april 2012, 03:36
Moderator
Just nu tre röster på "Ful ruta" och en på "vänligen moderator". Jag har inte röstat.

Känner mig inte säker på att inte "Ful ruta" kan misstolkas eller förbrylla på liknande sätt som "Resistance is futile"; "vänligen moderator" är trevligt, men kan ta udden av det man säger i en ruta som i hög grad ska användas för tillsägelser (vilket inte betyder att jag tycker signaturen ska vara ovänlig – bara kanske mer neutral); som moderator känner jag mig förhindrad att rösta på något av de rüliga alternativen :03: :04: ; något annat kommer jag inte på just nu.

18 april 2012, 13:14
Medlem
+1

Jag tycker "Ful ruta" är det minst dåliga alternativet - om man betänker samtliga i relation till det ordinarie och klagomålet kring det. Å andra sidan kan självironin i det ta udden av tillsägelsen - vilket, å tredje sidan, kanske lite är meningen!? Typ som vara strängt, men med glimten i ögat?

18 april 2012, 13:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.