Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Resistance is futile: You will be moderated. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Resistance is futile: You will be moderated.
Jag upplever denna mening som hotfull och blir kränkt om jag blir modererad och den där texten ingår. Alltså tycker den är störig som fan....

13 april 2012, 15:02
Moderator
Inlägg Re: Resistance is futile: You will be moderated.
Den är skämtsamt menad, men uppfattar man den på allvar är den ju inte så trevlig nej. Kanske inte så lyckad på ett ställe där folk kan vara känsliga, ha svårt med ironi och så vidare. Jag kan gott vara utan den. Får höra vad Admin och gänget tycker. /mod. Z

13 april 2012, 17:43
Medlem
Jag kan inte annat än hålla med trådskaparen. Avskyr den där signaturen.

15 april 2012, 01:56
Medlem
Jag uppskattar om den tas bort.

Jag förstår att den är menad som ett skämt, men det blir allvar när moderatorerna ibland sitter på höga hästar. Tycker moderatorer ska vara ödmjuka. Visst får de ryta ifrån! Men det blir risig stämning om man skapar för djupa klyftor mellar moderatorgänget och vanliga medlemmar.

Vilket jag anser meningen Resistance is futile: You will be moderated; gör. Liksom, haha vi har makt ditt lilla slan :twisted: .

Yeah, rub it in liksom :02: .

15 april 2012, 14:14
Moderator
När du tycker vi sätter oss på höga hästar får du gärna tala om det. Det kan också vara ett bra sätt att vädra ut risig stämning. Alternativt få klart att de här moderatorerna var inget trevliga att hänga med.

Det övriga håller jag med om, så nu väntar jag på att kollegorna dyker upp och säger vad de tycker. /mod. Z

15 april 2012, 14:26
Medlem
Jag brukar inte bry mig så värst mycket om moderering egentligen, är mest den där resistance-signaturen jag alltjämt reagerat på. Har väl generellt tyckt att ni gjort ett bra jobb så...

15 april 2012, 18:35
Medlem
Folk som är totalt och fullständigt misslyckade socialt och ekonomiskt och aldrig haft vare sig sexliv eller kärlek får känna sig viktiga genom att moderera ett forum och tydligt markera "jag tar detta på fullt allvar, jag tillhör en separat grupp med sitt eget hemliga subforum".

15 april 2012, 23:05
Site Admin
Historik:
Rutornas främsta funktion var att förenkla den interna kommunikationen mellan moderatorerna, då en ruta också talar om att någon tagit tag i ärendet. Det vore mycket olyckligt om någon blev modererad av flera moderatorer som inte har koll på att de andra också gör det.

Vi har två typer av dessa rutor, en enkel med bara färgad bakgrund som inte används vid moderering, utan främst är tänkt att vara ett förtydligande när den normala städningen sker.(Som tex laga citat etc...)

Den andra lite större typen är meningen att användas när man vill förtydliga att det här är moderatorn som talar som moderator.
Den ville vi också skulle tydligt skilja från den lilla för att slippa missförstånd. Därav meningen "Moderator:" i ovankant och meningen "Resistance is futile: You will be moderated" i nederkant.
Så det finns önskemål ifrån mitt håll att ha någonting där.(Iaff så länge rutorna i övrigt är så pass lika)
Ifrån början stod det "Fula rutor, endast på aspieforum" men det röstades bort av moddarna.

Kom gärna med förslag på vad vi skall ersätta "Resistance is futile: You will be moderated" med.

16 april 2012, 02:23
Medlem
I have come here to chew bubblegum and kick ass, and I am all out of bubblegum. :07:

16 april 2012, 02:29
Medlem
Nämen seriöst typ; / Vänligen moderator [namn]

Kanske något i den stilen, mindre tonårsdataspelrabiat, mer moget?

16 april 2012, 02:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.