Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Brygga mjöd och annat gött 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Brygga mjöd och annat gött
Ah, sedan senaste uppdateringen har jag buteljerat min blåbärsmjöd. Granjäveln är en förlust. Jag har satt ingen ett mjöd med kanelstång i, tanken är att det ska vara lite sött. Hade egentligen planerat vanilj men hittade ingen vaniljstång på närbutiken. Får köpa det till nästa brygg. Jag brygger numera i snabbare takt än jag dricker så min samling växer, jag har pors, malört och blåbär!

10 april 2012, 03:55
Moderator
Det var väldans vilka husmorskvaliteter (husfars- ?) du satt på!

11 april 2012, 00:39
Medlem
yay kanelmjöden börjar bli bra. Tog några liter ofärdig kanelmjöd med mig till gårdagens träff och det var populärt. Hoppas den blir helt klar innan jag ska till Dalarna.

20 maj 2012, 02:59
Moderator
Hur stora kvantititeter gör du egentligen, om du kan ta några liter ofärdig? Låter som att du har världens produktionsapparat igång.

20 maj 2012, 08:38
Medlem
30 liter åt gången, det är inte så mycket tycker jag ;)

20 maj 2012, 12:35
Medlem
Förbrukningen går dock alltid snabbare än jag tänker mig, och min bror är min motsats när det gäller pedanteri, han kan inte följa mina anvisningar när det gäller att bokföra vem som tar mjöden, och därför har även jag givit upp. Han har varit engagerad i sexmästeriverksamhet och har en törstig bekantskapskrets, så jag hoppas det är han och inte jag som står för merparten av förbrukningen...

23 maj 2012, 23:16
Moderator
:shock: Tänker du starta bryggeri för att finansiera någon politisk ränksmedja eller? :04:

23 maj 2012, 23:48
Medlem
Zombie skrev:
:shock: Tänker du starta bryggeri för att finansiera någon politisk ränksmedja eller? :04:

Det är många som frågat om jag inte ska starta bryggeri, och ja det kan väl hända. Och vad ska jag med massa pengar till :07:

23 maj 2012, 23:52
Medlem
Jag har satt igång två hinkar. Ska nog ha i malört i ena och pors i andra. Sen har jag kryddat brännvin också. Från vänster: färdig pors, pors, fläder.

Bild

30 augusti 2012, 21:24
Medlem
Det ser riktigt nice ut!

30 augusti 2012, 21:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.