Re: Hela världen är en pjäs, och skådespelarna suger
Det kan jag gott tänka mig. Det är som att medhåll ofta tas som ett kvitto på samspelthet, på god personkemi. Ofta när jag samtalar med kvinnor på internet, och man har olika åsikter om en sak, så brukar jag rätt ofta få ungefär följande serverat av den jag pratar med:
-
Ja du, det verkar som att vi helt enkelt tycker olika i den här frågan. Du tycker ditt och jag tycker mitt. Jag tycker vi avslutar diskussionen.Antingen håller man med varandra, eller så är man emot varandra och hatar varandra. Att ha olika åsikter, och samtidigt respektera varandra, det funkar inte för en stor del av befolkningen. Kvinnor är i hög grad sådana.
Bedrägerier är vanligt bland hundfolk. Att en människa lurar till sig en hund mer eller mindre gratis är inte ovanligt. Löften om avbetalning eller fodervärdsskap (man har hand om hunden, men den ägs av uppfödaren) sker, sedan försvinner personen med hunden. Ser verkligen framför mig hur bedragaren står och håller med säljaren om precis allting som har med hundar att göra, ner till minsta detalj som vilket foder som ska ges. Säljaren känner sig då dyrkad och känner tillit till köparen, varpå kompisband skapas och löften och förmåner frikostigt delas ut.
Tre månader senare loggar säljaren in på närmsta hundforum och gråter ut. Personkemin kändes ju så bra. Buhu.