Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Hur fira påsk med barn? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Hur fira påsk med barn?
Firar ni påsk? Hur? Jag har fått "ledigt" som mamma idag eftersom jag är helt utmattad och sonens pappa inte är det, men sedan är det mening att jag skall ha honom resten av veckan. Jag antar att jag borde hitta på något roligt, men vad? Är det roligt att måla ägg? Är det roligt att gömma påskägg? På jobbet pratade de om sina minnen från påsken som barn, och det lät som om de hade haft det så mysigt i sina familjer. Det hade inte jag. Jag har inte lust att måla ägg och inte ork att gömma något påskägg. Jag har inte ens orkat handla hem något gott än. Planen är att försöka komma iväg senare idag, men jag känner mig inte så inspirerad. Borde jag ha påskris? Är det roligt? Borde jag pynta med grälla påskkäringar och porslinstuppar? Borde jag klä ut sonen till påskkäring? Eller vad? Jag vill inte förstöra min sons barndom bara för att jag är tråkig.

5 april 2012, 16:17
Moderator
Inlägg Re: Hur fira påsk med barn?
Brukar ni förresten träffa familj/släkt? Vad gör ni då?

5 april 2012, 16:28
Medlem
Incognita skrev:
Firar ni påsk?

Nej, och du behöver inte 9:a de du frågar :) försökte bara lätta upp stämningen (är inte den som skall märka ord :oops: )
Incognita skrev:
Hur?

Passar på och skrapar av griljeringen från Julskinkan, den får gå som Helgskinka så här års, tillsammans med Julmusten som blev över så blir det fest hela långa fredagen som inte är så lång som den var förr när den var oändligt lång *suck*
Allting STÄNGT, sorgemusik på radion, finklädd :cry: hela dagen, TV's enda kanal i stillbilder etc, men sen var det lördag :D

Incognita skrev:
Är det roligt att måla ägg?

Pjja, ao, äsch, skalet från vanlig gul lök i kok vattnet duger och vill man göra sig till knycklar man till lite smör/tidnings/silkes-papper eller liknande runt ägget och knyter ihop det med tyg en bit/trasa innan man lägger det i kokvattnet tillsammans med lökskalet eller en rödbeta eller vad man nu hittar på som ger färg.
Incognita skrev:
Är det roligt att gömma påskägg?

Nej, men det kan vara roligt att hitta :D efter att inte plågats för länge med Fisk, Fågel och mittimellan
Incognita skrev:
Borde jag ha påskris?

Äsch, skräp. samma som Piskris!
Incognita skrev:
Är det roligt?

Äsch, inte da.
Incognita skrev:
Borde jag pynta med grälla påskkäringar och porslinstuppar?

Om de redan finns hemma går det väl an att damma av dem, men äsch, byt skrivbordsbakgrund på "skärmen" istället tror det finns en massa motiv att välja på, Påskris, kycklingar, tuppar, harar, Påskägg, Kristi lidande, Påskkärringar, "skärmsläckaren" kan vara Gul
Incognita skrev:
Borde jag klä ut sonen till påskkäring?

Nä, vet inte om "hen" skulle uppskatta det, själv uppskattade jag inte skokrämen "morsan" strök som "Mustache" under kranen på mig tyckte dock att gränsen passerades när hon dessutom strök in mina kinder med något av hennes smink hm ... nått djävla läppstift var det :evil: , vi blev faktiskt osams om det, men utstyrd och olycklig :03: gick jag till den där förbannade fiskdammen där det utlovats godispåsar till alla utklädda Påskkärringar/gubbar kände mig uttittad och visste inte vad jag skulle svara när jag blev utfrågad om jag råkat ut för en olycka :03: den där djävla fruktpåsen som affärsmännen kallat för godispåse var inte värt det där, en godispåse med frukt som inte längre gick att sälja och en ynka tablettask, ett livslångt trauma att dra upp på hemmet där man mot sin vilja till slut kanske hamnar ...
Incognita skrev:
Jag vill inte förstöra min sons barndom bara för att jag är tråkig.

Klä ut dig själv till påskkäring da :twisted:

Glad Påsk i all välmening!

db

5 april 2012, 17:50
Medlem
*dubbel Boost*

Senast redigerad av dygdig barbar 5 april 2012, 17:54, redigerad totalt 1 gång.

5 april 2012, 17:51
Moderator
:lol: OK, nu känns det faktiskt lite bättre. Fasen vad jag har svårt för sådant som skall vara mysigt, liksom. Jag har en kliniskt signifikant funktionsnedsättning på det området.

5 april 2012, 17:54
Medlem
I år är jag påskledig. Men annars brukar det bli lite pyssel.

Incognita skrev:
Jag har inte lust att måla ägg
Prova att bara ställa fram sakerna, tycker ungen det är kul så lär du få äggen målade av sig självt, uppskattas det inte så slipper du fundera på det mer.

Incognita skrev:
Borde jag ha påskris? Är det roligt? Borde jag pynta med grälla påskkäringar och porslinstuppar? Borde jag klä ut sonen till påskkäring? Eller vad? Jag vill inte förstöra min sons barndom bara för att jag är tråkig.
Det "viktiga" med alla högtider är väl att vara tillsammans och göra något ihop.
Sedan om ni sätter fjädrar i riset eller äter den fjädrarna kom ifrån spelar nog ingen roll.

5 april 2012, 18:21
Medlem
Jag brukar inte direkt "fira" påsk, men jag träffar väl familjen, lagar mat och äter den, tar långpromenader, håller käften, lyssnar på folk som pratar om meningslösa saker, drar mig undan och löser korsord, läser eller tar en tupplur, låtsas vara normal.

5 april 2012, 19:14
Moderator
Man kanske skulle ta sig ut och köpa några påskliljejävlar, lite gravad lax och lite påskgodis, åtminstone. Och ägg då.

5 april 2012, 19:24
Medlem
Du kanske kan utföra roliga äggstravaganta experiment:
Bild

5 april 2012, 19:49
Medlem
Jag ska försöka stanna inne i bubblan så mycket som möjligt, i alla fall i fyra dygn.

5 april 2012, 20:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.