Re: Hur fira påsk med barn?
Nej, och du behöver inte 9:a de du frågar
försökte bara lätta upp stämningen (är inte den som skall märka ord
)
Passar på och skrapar av griljeringen från Julskinkan, den får gå som Helgskinka så här års, tillsammans med Julmusten som blev över så blir det fest hela långa fredagen som inte är så lång som den var förr när den var oändligt lång *suck*
Allting STÄNGT, sorgemusik på radion, finklädd
hela dagen, TV's enda kanal i stillbilder etc, men sen var det lördag
Pjja, ao, äsch, skalet från vanlig gul lök i kok vattnet duger och vill man göra sig till knycklar man till lite smör/tidnings/silkes-papper eller liknande runt ägget och knyter ihop det med tyg en bit/trasa innan man lägger det i kokvattnet tillsammans med lökskalet eller en rödbeta eller vad man nu hittar på som ger färg.
Nej, men det kan vara roligt att hitta
efter att inte plågats för länge med Fisk, Fågel och mittimellan
Äsch, skräp. samma som Piskris!
Äsch, inte da.
Om de redan finns hemma går det väl an att damma av dem, men äsch, byt skrivbordsbakgrund på "skärmen" istället tror det finns en massa motiv att välja på, Påskris, kycklingar, tuppar, harar, Påskägg, Kristi lidande, Påskkärringar, "skärmsläckaren" kan vara Gul
Nä, vet inte om "hen" skulle uppskatta det, själv uppskattade jag inte skokrämen "morsan" strök som "Mustache" under kranen på mig tyckte dock att gränsen passerades när hon dessutom strök in mina kinder med något av hennes smink hm ... nått djävla läppstift var det
, vi blev faktiskt osams om det, men utstyrd och olycklig
gick jag till den där förbannade fiskdammen där det utlovats godispåsar till alla utklädda Påskkärringar/gubbar kände mig uttittad och visste inte vad jag skulle svara när jag blev utfrågad om jag råkat ut för en olycka
den där djävla fruktpåsen som affärsmännen kallat för godispåse var inte värt det där, en godispåse med frukt som inte längre gick att sälja och en ynka tablettask, ett livslångt trauma att dra upp på hemmet där man mot sin vilja till slut kanske hamnar ...
Klä ut dig själv till påskkäring da
Glad Påsk i all välmening!
db