Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jo, det är väldigt bra om fler vill skriva här.

************************

Men borde inte tråden döpas om till Livets skola? Där man skjuter upp saker. Som sina drömmar, från Cape Cadaveral, så att de sprider havredemjöl över hela den florida planheten.

Om nu någon kopplar att skola är infinitiven av ska.


5 april 2012, 15:56
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
...och betala räkningarna! Tur att jag har autogiro på hyran...

EDIT: Ja! Hoppas att lite av drömstoftet hamnar hos Centrala StudiestödsNämnden, så att de somnar in och jag slipper få dyr straffavgift nu igen.


5 april 2012, 15:59
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Hoppas att lite av drömstoftet hamnar hos Centrala StudiestödsNämnden [...]

Ha! Jag betalade av det sista strax före jul, skönt som fan att inte ha nåt mer med dem att göra.


5 april 2012, 19:56
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag skall jag göra allting i halvtimmespass, med timstocken till hjälp, och på så vis få undan här hemma undan för undan. Smärre under har redan skett under dagen.


6 april 2012, 14:10
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nu skall jag måla ägg med min son (efter att ha slabbat ner hela köksbordet med eggsperiment).


8 april 2012, 12:36
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Åh, nu blev det ännu slabbigare... :? men sonen är glad. Snart skall vi måla på papper med gouache. Får se om det går bättre.


8 april 2012, 12:46
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Åh, nu blev det ännu slabbigare... :? men sonen är glad.
Ni är en färgstark liten familj :04:


8 april 2012, 12:49
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nu spillde han ut färgvattenet på golvet också. :x Borde man tycka att sådant är charmigt när man är en mamma? Bäst att gå och torka...

EDIT: Nja... Han är färgstark och jag gör mitt bästa för att inte bli högröd eller grön i ansiktet. ;)


8 april 2012, 12:50
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ingår det inte snarare i mormors-/farfarsrollen att tycka sånt är charmigt – när man har hunnit bli någorlunda fri från pockande ansvar överallt ifrån?
Inte mänskligt att begära den där perfektionen av sig själv. Men svårt: man vill ju inte låta stressnivån lysa igenom alltför tydligt heller.


8 april 2012, 13:00
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Så bra då... jag har ändå lyckats bli rätt bra på att ta sådant med jämnmod (tack Ritalin för det!). Och nu är vildungen sysselsatt med begagnat TV-spel, eye-toy. Han viftar runt med hemtillverkat grönt svärd (inte 17 följde det med något med spelet som det skulle - dumma CDON!) och leker riddare. Under tiden lyssnar jag på Gravenhurst och vilar mina sinnen - jädrar vad bra det är!


8 april 2012, 14:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron