Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Kattägare? 

Hur är alla kattägare?
Galna. 45%  45%  [ 5 ]
För snälla. 9%  9%  [ 1 ]
Inget särskilt. 36%  36%  [ 4 ]
Något annat. 9%  9%  [ 1 ]
Antal röster : 11

Kattägare? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kattägare?
Jag har i mitt liv lärt känna (minst) två kattägare som också båda varit (eller varit på god väg att bli) "crazy cat-ladies". En "crazy cat-lady" är alltså en som skaffar allt fler katter och låter dem göra precis som de vill: Katterna sprätter således kattsand överallt, snor mat direkt från eventuella gästers tallrikar vid matbordet, omöjliggör alla samtal, eftersom de drar åt sig sin ägares hela uppmärksamhet om de så bara råkar visa sig och klöser inte sällan gästerna (och sin ägare) om de inte uppför sig som katten vill. I värsta fall luktar det också kattpiss överallt. Om det hela tillåts gå för långt drar sig gästerna för att komma tillbaka och upphör till slut helt att komma. Katterna ersätter då helt allt umgänge med andra människor.

Finns det "crazy cat-lords" också, eller är det här en åkomma som drabbar enbart kvinnor?
Blir alla kattägare förr eller senare "crazy cat-persons"?
Varför pratar alla kattägare med sina vuxna katter med bebisröst? (Nej, skärp dig nu, katten är för helvete inte din bebis!)
Varför tror alla kattägare att deras katt måste behandlas som en bebis?

Lade till "(minst)". /S


5 april 2012, 12:05
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Är det bara kattägare som kan bli så här eller finns det "crazy dog-persons" också?


5 april 2012, 12:15
Medlem
Inlägg Typisk kattägare?
"I want them to be on a rainbow!":


5 april 2012, 12:25
Moderator
Inlägg Re: Kattägare?
:lol: Tokskalle! är inte alla kattägare. Hon var ju urfjompig!


5 april 2012, 13:23
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Schueberird skrev:
Finns det "crazy cat-lords" också, eller är det här en åkomma som drabbar enbart kvinnor?
Blir alla kattägare förr eller senare "crazy cat-persons"?
Varför pratar alla kattägare med sina vuxna katter med bebisröst? (Nej, skärp dig nu, katten är för helvete inte din bebis!)
Varför tror alla kattägare att deras katt måste behandlas som en bebis?


Finns det "crazy cat-lords" också, eller är det här en åkomma som drabbar enbart kvinnor?

Mitt svar: Helt säkert, har dock inte stött på någon Kattgreve vad jag vet? Men tror mig kunna känna igen en sån med tanke på vad jag känner till om min egen kufiska personlighet, känns igen på att kundvagnen är fylld av cat-sand, torrfoder och konservburkar med roliga bilder på, då konsumenten sen närmar sig kassakön och får den gå före i kön av för mig dolda skäl (vet inte men kan tänka mig att medlidande är ett skäl, gott som ett annat)

Blir alla kattägare förr eller senare "crazy cat-persons"?

Mitt svar: Mjaupp ... förr eller senare, bara en fråga om tid ... och det gäller utan några undantag "alla" cat-freaks!

Varför pratar alla kattägare med sina vuxna katter med bebisröst? (Nej, skärp dig nu, katten är för helvete inte din bebis!)

Mitt svar: Vågar fan inte annat, katter är känsliga djur precis som hundar! När det gäller katter så äger de ändå en hälsosam självbevarelsedrift som hundar tyvärr saknar, dvs min hund tenderar att göra mig till viljes då jag besvärligt ryter, svär och gör mig löjligt till, om hunden då blir förvirrad och undrar vad husse för stunden hemsökts av för djävla demoner och inte förstår vad jag önskar så jag tar fram min "Korpralsröst" och fäller in min tumme på handflatssidan och pekar med hela handen, *pust stryker mig för pannan i min för övrigt högröda nuna och tar mig för bröstet* *pust* skyll er själva om ni idkar dylika kadaver metoder på edra djur om det då är en liten katt ... flyttar den helt sonika hemifrån :03:
Med min bekännelse som känns som under galgen vill jag ändå lägga till att min hund hittills varit mycket underdånig då hen" förlåtit mig snart sagt vilka tilltag som helst. En mycket godsint och godtrogen själ i min hund, hade det varit en katt hade jag fått värma fötterna själv, kissemissen hade aldrig accepterat mitt njugga beteende, NIX, katten tar för sig och passar det inte så ...

Varför tror alla kattägare att deras katt måste behandlas som en bebis?

Mitt svar: Katten brukar få som den vill, separationsångesten blir helt enkelt för svår om man får för sig att behandla missen/missan/"hen" som en vuxen jämlike, ingen kisse tycker om det, de ser helst att vi förlöjligar oss och gör oss eländigt till med våra handskalade räkor, rostbiff och ostkaka då vi ber om ursäkt för all jävelskap som vi ställer till det med bara för att kissen har skött sin manikyr och pedikyr på (välj själva) :lol:

Min hund gör sig på min order till en trofast vän med alla katter vi möter, katterna river "hen" på nosen då "hen" stoppar sin nyfikna och kalla nos i baken på katterna (obildbar när det gäller kattspråk :01: )"hen" har även fått sina sårbart känsliga tassar rivna till blodvite, när det inte passat katterna med en hund som bara på hundars vis velat busa lite kärvänligt :09: men "Vi" finner sig/oss i det också :08: lite Ådi över hunden som hänger ut tungan och passar på att bjuda på ett leende när de senare möts igen :?

db


5 april 2012, 13:34
Moderator
Inlägg Re: Kattägare?
Mina katter är seniorer. Det finns inte så många år kvar som jag plötsligt kan förvandlas till crazy cat-lady på.


5 april 2012, 13:36
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Schueberird skrev:
Är det bara kattägare som kan bli så här eller finns det "crazy dog-persons" också?


Jag trodde inte att det på fullt allvar skulle kunna ställas en sån här fråga i ett så känsligt ämne :oops: Iaf inte på ett seriöst forum!!!

db


5 april 2012, 13:37
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Kattägande är ju ett tecken på att man är en hygglig och trovärdig person! Gillar man katter kan man inte vara helt åt helvete. Cracy cat-ladies är väl ett undantag då...


5 april 2012, 17:11
Moderator
Inlägg Re: Kattägare?
Yetin skrev:
Kattägande är ju ett tecken på att man är en hygglig och trovärdig person! Gillar man katter kan man inte vara helt åt helvete. Cracy cat-ladies är väl ett undantag då...

Tack Yetin, för upprättelsen! :)


5 april 2012, 17:19
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Har hört obekräftade rykten att somliga forskare föreslagit att crazy cat ladies smittats av hjärnparasieter från katterna som påverkar deras beteende: http://en.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmosis

They want our braainzzz alltså. Och det är inte katterna utan parasiten som styr :07:


5 april 2012, 17:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron