Det är faktiskt sant att det krävs hänsynslöshet för att få saker gjorda. Om jag är och handlar med min mamma så brukar jag ta kundvagnen av henne ibland. För hon är alldeles för snäll och låter andra gå före. Typ ALLA andra. Gör man så blir man ju kvar i butiken flera timmar extra.
Jag är i grund och botten en ganska fredlig person. Ganska konflikträdd faktiskt, åtminstone när jag var yngre. Jag gillar raka rör men vill inte ha bråk.
Men det senaste beviset på att rent otrevligt beteende ger resultat var när jag följde med min bättre hälft till tandläkaren här före jul. Han har haft långvariga problem i munhåla, bihålor mm och han blir bara runtbollad. Även denna gång tänkte de sända hem honom utan åtgärd. Jag frågade om det hade med deras stundande julfirande att göra. Jag såg på deras blickar att så var fallet. Då brast det för mig. Jag sade att jag förbjuder dem att vänta tills efter jul med att vidta åtgärder. Jag tror att jag skrek någonting om att jag förbjuder dem att fira jul öht.
Det roliga var att vi åkte till psyk direkt efteråt, för att försöka få hjälp från dem att tala om för tandläkare och läkare att det inte rör sig om hypokondri. Man har försökt få till stånd ett samarbete mellan de tre instanserna, men utan att lyckas. Där satt dock prat-tanten med en lapp i handen. En lapp med ett meddelande från tandläkaren. Jag fick senare veta att jag inte är välkommen till tandläkaren mera för de är rädda för mig. Det var då fan vad snabbt det gick för tandläkaren att meddela psyk. Det kan inte ha tagit oss mer än fem minuter att ta oss dit från tandläkaren.
Ganska illa, att man ska behöva bete sig som en galen gubbe för att det ska börja hända saker.
Allt jag någonsin fått lära mig hemifrån om gott uppförande och tålamod - leder bara ner i fördärvet. Man ska bete sig som en jävla gris. Då lyder folk. Jag känner att jag gör våld på mig själv när jag måste vara aggressiv. Jag är ingen truckerflata egentligen. Jag är egentligen en väldigt behaglig varelse. En lågmäld och resonabel kvinna.
Men som varandes sådan kommer man fan ingen vart i livet
.