Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Aspergare kan inte våldtas 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Aspergare kan inte våldtas
Incognita skrev:
What?! :o :evil:

Instämmer.

Det finns folk som reagerar i tidningar nu iaf!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/friande-dom-uppror-asperger-forbund_6949723.svd

24 mars 2012, 22:42
Medlem
NT har svårtolkade uttrycksformer, undrar om man får våldta dem...

25 mars 2012, 14:53
Medlem
hovrätten har svårtolkade uttrycksformer också, undrar om man får elda upp nåt?

Fick just veta... hovrätten meddelar att domen har vunnit laga kraft. Den har inte blivit överklagad till HD.

FÖRBANNADEJÄVLASKIT!

27 mars 2012, 10:33
Medlem
Savanten Svante skrev:
FÖRBANNADEJÄVLASKIT!

+1

27 mars 2012, 13:28
Medlem
Nu vet jag vad jag ska hänvisa till nästa gång jag tvingas ta till yxan i något sammanhang. Vi kan ju drabbas av kollektiva tolkningssvårigheter allihopa vetja, kanske i anslutning till somliga våldtäktsmäns hem :07:

27 mars 2012, 19:21
Medlem
Yetin skrev:
Nu vet jag vad jag ska hänvisa till nästa gång jag tvingas ta till yxan i något sammanhang.
Kan du hålla dig och bara använda yxan för att freda dig mot NT-övervåldet. Så kanske du tom kan få uppskattning och stöd i ditt agerande.

---

Hörde via omvägar att det var någon på "annat forum" som föreslog att alla aspies skulle begära ledsagare när vi vill vistas utanför dörren, någon som kan hjälpa oss att säga nej på "rätt sätt".
Hur många ledsagare finns det som gått juridikkurser i hur man skall avvärja en våldtäkt(på ett juridiskt riktigt vis)?
Räcker det till alla av oss som inte vill vara några allmänna knulldockor åt våldtäktsmän?

27 mars 2012, 19:47
Medlem
Eländet är JOanmält:

http://danielgiertz.blogspot.se/2012/03/jag-har-jo-anmalt-skane-blekinges.html

Ufo skrev:
Hörde via omvägar att det var någon på "annat forum" som föreslog att alla aspies skulle begära ledsagare när vi vill vistas utanför dörren, någon som kan hjälpa oss att säga nej på "rätt sätt".
Hur många ledsagare finns det som gått juridikkurser i hur man skall avvärja en våldtäkt(på ett juridiskt riktigt vis)?
Räcker det till alla av oss som inte vill vara några allmänna knulldockor åt våldtäktsmän?

Det vore en lysande ide om ALLA gjorde nåt åt det hållet, för att visa det orimliga i domen. Det eller nåt annat i samma stil.

27 mars 2012, 19:56
Medlem
Ide: Har nån konto på wrongplanet.net? Vore intressant att skapa en INTERNATIONELL storm om det här!

Nån som har konto som kan posta en sammanfattning där?

27 mars 2012, 21:03
Medlem
Jag har inget konto vad jag minns, men den som ids bör tänka på att google translate kan hjälpa till.(med svenska tidningsartiklar och sånt)

27 mars 2012, 21:08
Medlem
Bild

9 april 2012, 00:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.