Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Beautiful Brains? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Beautiful Brains?
anonym924 skrev:
Passa er noga för Öberg, han är den värsta sortens lögnare, en som tror på sin egen lögn. Han lever i en fantasivärld, Alla bolag Öberg någonsin har varit inblandade i har konukursat eller finns inte mer (åtminstånde med honom i styrelsen) Han är för att lägga fram det ärligt, inte bara inkompetent, han är inte ens logisk, han förstör för dig, sig själv och för alla runt om kring sig och lämnar en äcklig smak i munnen. Min ärliga och uppriktiga önskan är att ni åtminstånde har detta i åtanke när ni konverserar med Olle Öberg att allt han säger låter helt knäppt bara man tar det lugnt och analyserar lite, låt honom inte lura er att "praktisera" eller "se hur vi har det" utan säg då bara nej tack och gå som många av oss något sånär kompetenta aspergare redan har gjort.

Jag önskar er all lycka på dagens arbetsmarknad men låt er inte bli slutkörda och utnyttjade för inget, se iaf till att ni får betalt för det.

Så för att summera, lyft inte ett finger för Olle Öberg utan ett skrivet kontrakt om lön. om det finns arbetsuppgifter eller inte är enbart Öbergs problem och inte ert.

Jag föredrar att vara anonym, o hoppas att det respekteras o jag önskar att moderatorer inte snokar efter eller outar min idenitet.

http://nwt.se/arbeteekonomi/article1043279.ece

"Företaget har funnits i ett drygt år nu, det startades av Olle, som har en dotter med Aspergers syndrom, och Hans Grönberg som själv fått diagnosen i vuxen ålder. Idag är de åtta anställda."

Är allt glömt, och han har slutat blåsa folk?

31 januari 2012, 16:57
Medlem
http://www.vf.se/naringsliv/olle-oberg-slutar-som-vd-i-beautiful-brains

Olle Öberg åkte ut på näsan, med röven först, eller vad det kan tänkas heta i NTsammanhang. SCHMACK!

Citera:
"Jag har nu brutit samarbetet med Olle Öberg, säger Hans Grönberg och tillägger att företaget har flera intressenter som kan tänka sig att gå in med medel."

(inom både citat och quote, så att inte UFO blir lessen i örat när han kommer hem. :) )

14 mars 2012, 16:47
Medlem
Savanten Svante skrev:
Olle Öberg åkte ut på näsan, med röven först, eller vad det kan tänkas heta i NTsammanhang. SCHMACK!

Har han näsan i röven? :lol:

Savanten Svante skrev:
Citera:
"Jag har nu brutit samarbetet med Olle Öberg, säger Hans Grönberg och tillägger att företaget har flera intressenter som kan tänka sig att gå in med medel."

(inom både citat och quote, så att inte UFO blir lessen i örat när han kommer hem. :) )

Duktig Svante!

14 mars 2012, 17:21
Medlem
Då får vi hoppas att det var Olle Öberg som var flugan i soppan - och att soppan alltså blir godare nu.

14 mars 2012, 17:23
Medlem
So the brain went down the drain

14 mars 2012, 18:52
Medlem
Schueberird skrev:
Då får vi hoppas att det var Olle Öberg som var flugan i soppan - och att soppan alltså blir godare nu.

Jup. :)

14 mars 2012, 19:07
Site Admin
Jag har själv inte haft något med Olle Öberg att göra, inget jobb inga samtal ingenting, men jag har förstått att han inte har varit någon vidare bra reklampelare för BB.
Men däremot så har jag haft en del mailkontakt med Hans Grönberg.
Och jag vågar mig på att göra bedömningen att han kan vara en tillgång för NPF-Sverige.

Så jag ger mina lyckoönskningar till BB.

15 mars 2012, 02:29
Medlem
Skit också, det var Olle vi hade diskussioner med, jag och min SIUS-handläggare... så där försvann den chansen till jobb, även om jag på sätt och vis är glad, då jag förhoppningsvis ska bli sjukskriven på halvtid och jag bor 1,5 timme bussresa från karlstad, så det skulle bli slitsamt att pendla, att flytta är också uteslutet, då hela mitt skyddsnät är här

Fast var det nån annan som reagerade på "Konsulterna sysslar med kommunikation och it och företaget har en rad uppdragsgivare" i artikeln? :P

Men det var nog lika bra att Olle åkte ut, han verkade tro att alla aspies skulle kunna kod och blev besviken att jag inte kunde det trots mina datorkunskaper

15 april 2012, 23:06
Medlem
dreamtears skrev:
Skit också, det var Olle vi hade diskussioner med, jag och min SIUS-handläggare... så där försvann den chansen till jobb, även om jag på sätt och vis är glad, då jag förhoppningsvis ska bli sjukskriven på halvtid och jag bor 1,5 timme bussresa från karlstad, så det skulle bli slitsamt att pendla, att flytta är också uteslutet, då hela mitt skyddsnät är här

Fast var det nån annan som reagerade på "Konsulterna sysslar med kommunikation och it och företaget har en rad uppdragsgivare" i artikeln? :P

Men det var nog lika bra att Olle åkte ut, han verkade tro att alla aspies skulle kunna kod och blev besviken att jag inte kunde det trots mina datorkunskaper

Men beautiful brains finns kvar, finns inte möjligheten kvar?

...ärligt talat vet jag inte vad ne sius-handläggare gör, men... prova igen, med nån annan där?

15 april 2012, 23:46
Medlem
Det var Olle vi bearbetade för att jag skulle få jobb :P men som jag skrev så är det lika bra, då halvtid på BB med pendling skulle vara som en heltidstjänst, så det är inte värt det

18 april 2012, 14:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Som gäst saknar du privilegier.