Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Är 7.2% öl smart, eller bara alkismässigt?
Författare |
Meddelande |
Qwerty
Medlem
|
Är 7.2% öl smart, eller bara alkismässigt?
Jag dricker oftast väldigt stark öl när jag dricker, för då behöver man inte drika så mycket och framförallt behöver man inte kissa så mycket.
Är det smart, eller tycker ni jag är alkis?
|
11 maj 2009, 19:44 |
|
|
Folivora
Medlem
|
Re: Är 7.2% öl smart, eller bara alkismässigt?
Alkismässigt! *no further comments*
|
11 maj 2009, 22:50 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Fast många av de belgiska "finsmakarölen" är starka som fan!
|
11 maj 2009, 23:04 |
|
|
Folivora
Medlem
|
Jo, men trappist-öl och elefantöl är vitt skilda ting, tro mig... Fast det kanske är just belgiskt finsmakar-öl som Qwerty dricker för att slippa dricka och kissa så mycket. För övrigt så kan jag meddela att jag personligen inte ens gillar belgiskt "fin-öl", öl ska helt enkelt inte ha för hög procenthalt. Å andra sidan - to each their own poison...
|
11 maj 2009, 23:23 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Ni är då för roliga, jämnföra trappistölen med elefantöl.
Men höjden på alkisvarning var nog när en kompis för en herrans massa år sedan blandade ihop en vinsats några timmar innan han skulle festa. Sedan försökte han dricka upp hela damejeannen för att få i sig så mycket alkohol som möjligt.
|
12 maj 2009, 22:00 |
|
|
Pemer
Medlem
|
Jag tycker inte någon 7,2-öl är särskilt god. Köper alltid vanlig starköl. Nästan godast faktiskt när jag någon gång spontanköper folköl nere på hörnet i stället för Pepsi...
|
13 maj 2009, 02:48 |
|
|
chilehead
Medlem
|
Tuborgs Fine Festival är rätt god den är på 8,3%
|
14 maj 2009, 01:30 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Jag tänker göra ett socialt experiment.
Vilka viner är mest "alkisviner"?
|
15 maj 2009, 14:43 |
|
|
Folivora
Medlem
|
Spontant: lådviner av olika sorter. Är det inte lite alkisvarning på att bränna hemma? Även vin?
|
15 maj 2009, 15:00 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Ah.
Jo, jag tänkte så här: När jag ibland har varit sugen på EN öl eller TVÅ öl så har jag gått in på systemet och köpt just EN eller TVÅ öl. Då får man aldrig ett så trevligt bemötande som när man köper tre eller fler öl. Inte så att nån är otrevlig, men personalen är inte lika serviceminded, och det händer att kunderna blänger lite snett.
Antar att det är för att om man köper EN öl så är man en fattig alkis som bara dövar abstinensen, men köper man tre så är man en hedervärd medborgare som har råd att dricka så han känner av det.
Jag tänkte prova om samma fenomen uppstår när man köper "alkisvin". Boxvin har jag provat, det är inga problem. Även vin på tetra.
Märkligt det där.
|
15 maj 2009, 16:28 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|