Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Kan du uppleva dig provocerad av ett aspigt utseende? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Kan du uppleva dig provocerad av ett aspigt utseende?
Ibland förstår jag neurotypiska personer som bara vill slå en aspergare i ansiktet för att "den är så ful".

Jag har själv en autistisk hjärna men jag stör mig enormt på överdrivet tvångsmässiga, förvridna aspergeranleten av den här typen:

Bild

Däremot tycker jag autister som ser ut såhär är gulliga:

Bild

Varför har vissa aspergare ansikten som mer ser ut som arslen som torterats med elchocker eller som om de haft en stroke eller precis ätit en hel citron. Det är enormt oattraktivt och får mig att vilja distansera mig från hela AS-begreppet eftersom jag själv inte ser ut så.

Bild 1 symboliserar extrovert aspergare. Bild 2 introvert. De extroverta (även kallade ånglok) är så jävla äckelnördiga på ett sätt som inte alls är trevligt på något sätt. De introverta däremot kan vara coola, snygga etc. Jag är själv attraherad av introverta autisttyper men avskyr de som ser ut som neurotiskt förvridna fittansikten.

3 januari 2010, 17:18
Medlem
Inlägg Re: Kan du uppleva dig provocerad av ett aspigt utseende?
Hur besatt kan man bli av andra människors utseende? Det är ju INGEN som begär att du skall gruppkramas med dem.

3 januari 2010, 18:28
Avslutat konto
Ufo skrev:
Hur besatt kan man bli av andra människors utseende? Det är ju INGEN som begär att du skall gruppkramas med dem.

Bara att se dem är störande. Riktigt fula människor ska bara hålla käft och sitta i ett hörn. I synnerhet om de har asperger.

3 januari 2010, 18:46
Medlem
Josef3 skrev:
Ufo skrev:

Bara att se dem är störande. Riktigt fula människor ska bara hålla käft och sitta i ett hörn. I synnerhet om de har asperger.

Nja jag föredrar om de som bara har skit i mun kan lära sig hålla käften. Då tänker jag främst på de försäljare som finns i vissa typer av butiker.

Trots allt så blir det ju mycket enklare att låta en mun full av avföring, få svälja valfritt tillhygge och bli tyst.
Än vad det är att göra ett fult ansikte mindre fult med en skiftnyckel.

3 januari 2010, 19:03
Medlem
Ja, speciellt när det gäller bristande kroppsmimik, specifikt ett stelt sådant. Det är framför allt det som utgör bland annat ärkenörds looken.

Jag tycker även att det är svårt att läsa av sådana. Man vet aldrig vart man har dem, och eftersom just extroverta ofta vill vara överallt så finner jag dem skrämmande på något vis. Det är nog ungefär så folk resonerar när de mobbar eller fryser ut dem.

3 januari 2010, 19:12
Avslutat konto
Sanive skrev:
Ja, speciellt när det gäller bristande kroppsmimik, specifikt ett stelt sådant. Det är framför allt det som utgör bland annat ärkenörds looken.

Jag tycker även att det är svårt att läsa av sådana. Man vet aldrig vart man har dem, och eftersom just extroverta ofta vill vara överallt så finner jag dem skrämmande på något vis. Det är nog ungefär så folk resonerar när de mobbar eller fryser ut dem.

Jag har många gånger känt impulser av att "slå in lite NT" i vissa aspergare. Detta känner jag mer än att de skulle vara skrämmande. Att helt enkelt slå dem i skallen tills de vaknar upp och kliver ur sitt jävla skal. Detta trots att jag är den mest drömmande och introverta man kan tänka sig. Jag är en så kallad "dold schizoid" som kan anpassa mig utåt men alltid lever i en drömvärld på insidan.

Ärkenördslooken är så störd, så fel.

Varför tycker jag det är fint eller gulligt med mjuka, lealösa, vindögda dreglande autister som ser ut som om de fått skelettet förvandlat till gelé?

Varför tycker jag stela ärkenördar med förvridna, väldigt aktiva men ändå "döda" ansikten är så fel och störande? Varför ser jag något vackert i en död. slapp autistblick hos vissa men stör mig enormt på en tjattrande, överaktiv, utåtriktad och hjärnskadad nörd?

3 januari 2010, 19:29
Medlem
"slå in lite NT", klockren beskrivning. Det var vad jag ville säga i första stycket men inte förmådde. Kanske inte just slå eftersom våld inte kommer sig naturligt för mig, men någonting liknande/motsvarande född ur samma tanke.

3 januari 2010, 19:41
Avslutat konto
Sanive skrev:
"slå in lite NT", klockren beskrivning. Det var vad jag ville säga i första stycket men inte förmådde. Kanske inte just slå eftersom våld inte kommer sig naturligt för mig, men någonting liknande/motsvarande född ur samma tanke.

Dessa ärkenördar har på något sätt patenterat aspergerbegreppet. Ser man här eller på aspergerforum eller i media så har "aspergare" blivit synonymt med ärkenörd som uppfyller alla fördomar om hur en aspergare ska se ut och vara. Det är någon sorts priderörelse.

Jag vet en hel del som inte ens tror jag har AS, eftersom de gått i samma klass som ärkenördar och helt baserar sin uppfattning om AS på detta. Folk vet att jag är udda men de tänker inte "AS" eftersom jag inte passar in i stereotypen.

Ärkenördar är som 17-åringar som blir fulla på krogen med falskleg, hela livet. Bara på ett mycket stört och efterblivet sätt. Sådär överdrivet "wow wow wow" över allting som har med människor och den "verkliga" världen att göra. Kanske för att det mesta i den verkliga världen, inklusive popularitet, bra sex och annat, för dessa är ouppnåeligt. De blir höga på det lilla de får. Det återspeglas i deras ansikten och utseenden. De är helt socialt vanställda men pressar sig ändå till att vara så sociala som möjligt. Kombinationen är grotesk och frånstötande. Givetvis inser de inte detta själva. De tror att om de kan vara logiska på insidan hänger det yttre med, när de i själva verket inte ens lever i verkligheten utan i en perfekt kopia av verkligheten, som en Matrixvärld, där de själva bestämt att de är logiskt tänkande individer.

Jag föredrar en galning med sjukdomsinsikt framför någon som lever genom sitt eget holodäck som i detalj återger den verkliga världen, any day of the week.

3 januari 2010, 20:17
Medlem
Jag är glad att jag aldrig diagnosticerades som barn. Att bli placerad i en klass med personer likt den högst upp på sidan hade nog gett mig en utseendehangup för livet och jag hade nog vägrat förlika mig med min diagnos.

Beteendena och utseendena hänger ihop någonting djävulskt. Man kan se på en person hurdan den är, bara genom att kasta en blick på personen. Värst tycker jag de onda är. De som har elaka ögon. Det är ofta kvinnor, med grovhuggna ansikten och ointelligent elak blick.

Nedan porträtteras en av varje kön. Dessa har inte det unga utseendet, utan ser ofta ut som helt vanliga vaginor (elakingar). Gärna 10 år äldre än de i själva verket är. Eftersom de får elakhetsrynkor på vissa ställen i sina i övrigt fiskdöda ansikten. Kanske är de inte autister, utan är bara dumma i huvudet på ett sätt som kan förväxlas med autism. Antisociala eller psykopatiska egenskaper är inte ovanligt.

Bild

4 januari 2010, 01:07
Medlem
Äh. Personen på den översta bilden har jag ingen aning om vem det är. Men han ser tämligen normal ut, hur han är till sättet och som person går inte att säga av den bilden.

Personen på den undre bilden ser tämligen onormal ut.

4 januari 2010, 13:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.