Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Ufo
Medlem
|
Re: Vad har du gjort idag?
Sovit i 4 timmar, innan jag vaknade av ilska, piggnade till o konstaterade att ilskan inte var av drömmar. Imorgon skall två socionomer ätas upp till förrätt.
|
11 mars 2012, 05:52 |
|
|
Incognita
Moderator
|
- Lagat en lite lyxigare frukost, och innan sonen hann komma igång med tjatet - Läst både dagens och gårdagens DN både länge och väl till en stor kopp grönt te - Klippt ner två spireabuskar och den vissnade humlen - Röjt undan cypressgrenarna som fått täcka rabatterna och funnit spirande grönska under - Placerat ut fröställningar från vissnade (självsående) blommor strategiskt - Engagerat sonen i att rensa bort mossa och ogräs mellan plattorna - Luftat katterna i förmiddagssolen - Grävt fram diverse bollar ur rabatterna - Konstaterat att jordgubbsplantorna och nya lavendeln överlevt vintern, och att klematisen verkar vara vid liv trots att jag nästan jämnade den vid marken i höstas (den var liksom lite väl otymplig), och att klätterhortensian också klarade beskärningen - Börjat försöka måla av hästhuvudnebulosan med guache tempera-färger som bara legat i sin ask och väntat sedan... högstadietiden???! - Lagat en enkel men helt OK lunch till mig och sonen - Druckit för mycket svart te med exmaken (koffeindarr - om det inte är pms:en som spökar) - Klappat de små turkiska mattorna som förhoppningsvis skall upp på väggen idag - Släppt iväg ninjatricksande hyperaktiv son till pappsen - Andats ut en smula
|
11 mars 2012, 15:34 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jag har kommit fram till att jag inte gillar guache. Jädra platt, menlös färg!
|
12 mars 2012, 00:34 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Gouache?
Ajdå, det var den jag hade tänkt köpaom jag inte hittade min gamla vanliga hobbyfärg. * Vad använde du den till? * Varför var den dålig?
|
12 mars 2012, 01:40 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Sovit, skrivit, funderat, agerat sällskapsdam, hämtat hem barn, varit till mataffären, diskat, hjälpt till med läxor.
Nu ska jag koka ris till middagen, äta, lägga barn och förhoppningsvis skriva lite till senare. En ganska ordinär dag i den långa raden av tusentals likadana.
|
12 mars 2012, 20:00 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Igår åt jag äntligen ordentlig middag och sov bättre än på ett tag. Idag när jag vaknade kände jag mig på bra humör faktiskt och kom till och med igång med sysslor som jag länge skjutit upp.
|
12 mars 2012, 21:13 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Och så har jag börjat ta itu med en gammal konflikt som jag borde ha tagit itu med för länge sedan, men nu rullar det på i alla fall. Det känns bra, men är ju inte helt friktionsfritt förstås.
|
12 mars 2012, 22:54 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Till att försöka måla hästhuvudnebulosan på dukpannå. Oljefärger hade så klart varit grejen. Men nu visade det sig att de där gamla färgerna jag fick i present någon gång på 90-talet inte var oljefärger, när jag väl rotat fram dem. Det blev ingen struktur av dem, gick inte att måla över på det sätt som jag tänkt mig. Eftersom de är vattenlösliga blev det undre laget uppblött och jag lyckades inte få till skarpa konturer eller detaljer där jag ville ha det. Och så sögs det in i duken för mycket. Det går antagligen mycket bättre på papper. Får prova det vid annat tillfälle. En annan nackdel var att färgen torkade så fort och blev för tjock att jobba med. Jag ville blanda till olika nyanser baserade på samma grund, men då blev det för mycket färg trots att jag var snål och försiktig, och den klumpade sig.
|
13 mars 2012, 17:14 |
|
|
Ufo
Medlem
|
ojojoj morsan har börjat ta kontakt med sitt vanliga skuldbeläggande. Jag SMS:ade tillbaka -" Du är narcissist, lämna mig i fred!" Det tog hus i helvete
|
13 mars 2012, 18:16 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Noterar en liten hämnd i din signatur
|
13 mars 2012, 18:42 |
|