Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Skrivit på en labbrapport men fastnat på den sista grejen. Börjar känna av att jag inte tagit mina lyckopiller regelbundet sista tiden. Förbättrat min granodlingssetup.

10 mars 2012, 04:05
Moderator
Hängt för länge framför dator och annat. Försökt sova.

10 mars 2012, 13:08
Medlem
Sovit, vaknat av bråkande barn varav den ena drog den andra i håret, gått upp och gormat om brutna löften och att det nu ABSOLUT INTE BLIR NÅGON MELODIFESTVALENMYSKVÄLL i kväll, gått och lagt mig, gått upp igen sekunden efter och gormat att det ABSOLUT INTE BLIR FRÅGA OM GOSUPERMODEL PÅ DATORN på flera dagar, gått och lagt mig igen sur och tvär, somnat och vaknat några timmar senare och fortfarande känt mig arg, gått upp och mötts av synen av två änglalika barn som lugnt och gemytligt sitter sida vid sida vid den enas skrivbord och ritar och skriver under fnitter och systerlig samförstånd, satt mig vid datorn medan kaffekokaren puttrar fram illasmakande men nödvändig kaffe och skrivit ur mig en ångestgrej.

Druckit kaffe med två tedrickande barn.

Ute verkar det vara en blåsig och gråmulen dag. Usch.

10 mars 2012, 13:26
Medlem
Än så länge vaknat och fått i mig merparten av en frukost.

10 mars 2012, 13:56
Medlem
Gått upp tidigt, men vaknat, typ nu..

10 mars 2012, 15:20
Moderator
- Ätit ritalin i rätt dos, för första gången på över en månad (ÄNTLIGEN!!!)
- Fejat hemma med boendestöd och fått undan en jättediskhög och en hel del annat
- Fejat hemma utan boendestöd så att det faktiskt ser ut som ett helt normalt hem, typ...
- Luftat katterna på uteplatsen
- Ställt ut övervintrade pelargoner (de få som överlevt)
- Badat sonen
- Ätit pizza med sonen
- Handlat kattfoder och -leksaker
- Handlat krukväxter på rea och krispiga tulpaner med tillskott av matchande snittblommor
- Nästan fått psykbryt på hyperaktiv son
- Varit till frisören och fått mig och sonen klippta (avis på min sons coola asymmetriska frisyr!!!)
- Fotat sonen stolt poserande med den nya coola frisyren - äntligen en frisör som inte gör honom till en liten farbror
- Planterat om blommor
- Fått upp hängamplar
- Googlat på symptom åt min mamma och moster
- Läst Bamse för sonen
- Sett en film lite halvhjärtat

11 mars 2012, 01:21
Moderator
Oj vilken aktivitetsutveckling. :shock:

Vårtecken? ;)

Och första punkten var en verklig glädje att läsa!

11 mars 2012, 01:49
Moderator
Jag misstänker att aktivitetsutvecklingen beror just på den första punkten. Oj, vilken skillnad!

11 mars 2012, 02:07
Moderator
Plus eufori då? Eller, slår det mig, det kanske är den arbetstakt man måste hålla med barn plus heltidsjobb? Jag har ju sett sådant, ändå såg listan så lång ut för en dag...

11 mars 2012, 02:18
Medlem
Typ färdigställt den jobbiga rapporten (med ett konstaterande att data troligtvis ej är tillräcklig för den besvärligaste uppgiften) och läst om såna däringa autonoma krigsmaskiner. Tycker vi borde ha en autonom biobränsledriven fyrbent stridsvagn i Sverige. Den kunde ju heta Björne och parkeras i underjordiska hålor i Norrlands inland i (förmodligen evig) väntan på ryssen!

11 mars 2012, 03:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.