Ny tråd Svara på tråd  [ 109 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Nästa
Verklighet och dröm - Att leva värdigt utanför samhället 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Verklighet och dröm - Att leva värdigt utanför samhället
Har nu mailat svägerskan och erbjuder henne och min bror tomten och husvraket gratis. Inväntar svar.

Orkar inte med denna skiten längre, måste bort. Hålla på och hota med självmord härs och tvärs, nej tack. Asså, jag gör förvisso själv så.... rätt åt mig.

21 februari 2012, 01:03
Moderator
Har du hört av dig privat till någon du vet tycker om dig? (Eller som du inser gör det, ifall inte "vet" är rätt ord just nu?)

Du ska inte stå ensam med sådant här.

21 februari 2012, 01:09
Medlem
Zombie skrev:
Har du hört av dig privat till någon du vet tycker om dig?
Ja. Det enhälliga svaret är ungefär - fixa ett annat hus. Blanda inte in familjen.

21 februari 2012, 01:15
Moderator
Låter faktiskt klokt. När du har hämtat litet krafter igen. Just nu får jag intrycket att du behöver vila upp dig, och det bör väl också ens vänner kunna hjälpa en med.

21 februari 2012, 01:19
Moderator
Ja, får hålla med även här. Och kanske är det att utmana ödet lite väl mycket att söka sitt eget goda boende med familjen nästgårds och med behov av deras hjälp. Att erbjuda tomten till din bror och svägerska gratis var ett synnerligen avväpnande drag i ordets rätta bemärkelse.

21 februari 2012, 11:22
Medlem
Har inte fått svar på mailet. Däremot ringde svägerskan till min far nu på förmiddagen och förhörde honom om husrenoveringen. Han svarade kort och undvikande, men sade ingenting om att projektet är nedlagt...

Men han är alltid trevligare mot andra än mot mig.

21 februari 2012, 15:00
Moderator
Det senare beror nog på att du står honom närmare? Det kan bli väldigt komplicerat då. Särskilt om man är lika på områden där båda har svårt att acceptera de dragen hos sig själv - det vet jag ju inte alls om det är relevant i ert fall, men så har det varit med mig och mina närmaste.

21 februari 2012, 15:08
Medlem
Okej uppdatering dårå.... Polacker anlitade. De både beställer polska fönster och sätter dit dem. Beprövad firma, de ger ett bra pris eftersom det är vinter. Lät som de kunde sätta dit dem redan om en par veckor.

Puh. Har svägerskan att tacka för detta.

4 mars 2012, 20:49
Medlem
sugmundfreud skrev:
Polacker anlitade.
Härligt husdrömmen fortsätter :08:

När våren kommer får du plocka ett par blommor till din svägerska från mig.

4 mars 2012, 21:02
Medlem
Bra så.

4 mars 2012, 21:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 109 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.