Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Mattråd!
On Topic: Jag åt frukost med alla tillbehör idag, det kändes bra
|
2 mars 2012, 17:45 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Hungrig igen! Det blir avocado, gari och soya i sängen i sällskap av hubbotarna.
Hoppas att jag inte somnar ifrån skålen bara, en soyaimpregnerad madrass kan bli jobbig i längden.
|
3 mars 2012, 02:00 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Idag ska jag göra CHILI con carne! Chili är förjävla gott, och nu har jag tabletter mot halsbränna, så - nån med ideer vad man kan laga för chilimat sen, när chili con carnen är klar?
|
3 mars 2012, 11:49 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag brukar ha det i köttfärssås: 1 grön + 1 röd till 500 gram färs.
|
3 mars 2012, 13:28 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Större laddning chili con carne står och gonar till sig på plattan nu, tills jag blir hungrig nästa gång!
|
3 mars 2012, 13:29 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Nån som inte får milkshake iaf!
|
3 mars 2012, 15:20 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Chili kan man i princip ha i vad som helst - grillmarinad, guaccamole, huevos rancheros, salsa, kall eller varm paprikasås, tomatsås, sillinläggning (med färsk koriander, lime och vitlök), tonfiskgryta med kokosmjölksbas (perfekt för stormköket; kräver inte kylförvaring), kladdkaka, varm choklad, chokladtryffel (gärna med några korn havssalt)...
|
3 mars 2012, 16:38 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
*lämnar över tråden till Incognita* *backar ut ur tråden*
|
3 mars 2012, 17:30 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
*backar in igen* Mina hårda tunnbröd blev riktigt bra. Att de egentligen skulle bli mjuka tortillas behöver vi ju inte låtsas om (nästa gång ska jag göra dem tjockare, så att de inte blir så spröda). *backar ut*
|
3 mars 2012, 17:59 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Funderar på om den här dieten skulle fungera, vad tror ni?
Fruktarianaktig bas med nötter och frukt, framförallt fokus på bär som t.ex björnbär, havtorn och goji. Som huvudsaklig kolhydrat och fettkälla utöver nötter dricks rå ekologisk, helt obehandlad kakao tillsammans med havremjölk flera gånger om dagen. Utöver detta konsumeras en del rostade rödalger, chlorellatabletter för protein/aminosyror/vitaminer/mineraler etc samt någon enstaka gång rå fisk för vitamin B12. Självklart dricks mängder av ekologiskt grönt te också. Misosoppa och sojabönor kan också ingå.
Fruktariandiet blir rätt okej om man lägger till kakao och chlorella tycker jag. Vill skapa en diet som känns naturlig och ren men faktiskt också näringsmässigt fungerar.
|
3 mars 2012, 19:43 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|