Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag insåg att jag måste flytta kyrkklockan och har därför testat olika alternativ, men har väl till slut hittat rätt ställe. Jag ska senare också fixa en bättre ingång till utrymmet under kyrkrummet där den heliga källan finns.


26 februari 2012, 14:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu testar jag olika alternativ för entrén till en smal återvändsgränd. Jag har en trappa därinne av en sort som brukar kunna generera felmeddelanden, så jag vill dölja den så gott det går - men utan att stänga gränden helt och fortfarande släppa in ljus - för att undvika att för mycket av trappan syns på långt håll.

1:Bild ... 2:Bild

3:Bild ... 4:Bild

(Det är väl typ brutalistisk design där den inre funktionen syns utanpå.)

Nu ska jag sitta och stirra på dessa bilder tills jag bestämt mig. Jag vet redan vilka jag vill ta bort och har en favorit.


27 februari 2012, 06:40
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag föredrar nog nr 2. Bäst djup i den. Det ögat inte ser av den motsatta väggen där inne fyller hjärnan i. Men perspektivet är invecklat; när de vertikala linjerna lutar blir jag förvirrad.


27 februari 2012, 13:27
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag förenklar utan att förenkla, rensar, optimerar, tar bort all onödig luft. Nästan framme, men alltid en bråkdel av en sträcka kvar.


28 februari 2012, 08:11
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Vilken var favoriten då?


28 februari 2012, 10:46
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
3:an var min favorit. Entrén lånade utseende från fönstren och var också lika hög som fönstren. Dessutom var högerkanten symmetrisk mot vänsterkanten.

Det kan hända att jag gör om uterummet till ett innerum istället och gör rummet bredare samtidigt som jag lägger till en vägg till höger.

Det jag fokuserat på senast är att förenkla det som kan förenklas, men utan att det syns, och optimera användningen av room brushes och även försöka ta bort onödig luft, eftersom det är framförallt luft som behöver omslutas av room brushes (mindre luft = färre room brushes). Nu är jag nästan i hamn med detta arbete, men antalet room brushes ligger hela tiden på gränsen, så det blir mycket att flyga omkring och sitta och stirra på alla scenerier för att se om de går att optimera eller bygga om på annat sätt, men med samma resultat.


28 februari 2012, 11:16
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det här innertaket ska omges av ljudklossar:
Bild

Det blir rätt jobbigt på grund av diverse regler, men även en bugg, vilken gör att roterade ljudklossar som skär varandra kan orsaka fel i ljudöverföringen. Yttertaket är också vinklat, vilket försvårar, eftersom man förstås inte vill att ljud ska läcka ut genom det solida taket. En ljudkloss är, som tidigare påpekat, alltid formad som ett rätblock. Dessutom måste jag hålla nere antalet ljudklossar så mycket jag kan.

Sä här långt har jag kommit hittills:
Bild

Den del som inte är rosa lyckades jag täcka in genom att rotera två ljudklossar och genom att jag hade turen att inte framkalla den ovan beskrivna buggen. Inuti den del som är rosa (färgen betyder att volymen inte är omgiven av ljudklossar) är det helt tyst och inget ljud slipper ut därifrån. Just nu har jag inga ljudklossar kvar, så den delen får vara som den är tills vidare, men när jag fortfarande hade ljudklossar kvar lyckades jag inte täcka den med roterade ljudklossar utan att framkalla buggen och alternativet är att täcka volymen med många små icke-roterade ljudklossar, så den måste tills vidare nedprioriteras.

Annars är allt väsentligt room brush-arbete avklarat nu och alla planerade interiörer är inlagda. Jag ska fortsätta försöka få bort onödig luft.


29 februari 2012, 07:59
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Några hundplågare som... råkat snubbla:
Bild


1 mars 2012, 00:35
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Yeah!
Rätt åt dem.


1 mars 2012, 01:01
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Några hundplågare som... råkat snubbla:
Tror bestämt att någon förtjänar lite skäll. :D


1 mars 2012, 02:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron