Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Viktiga betraktelsertråden. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Viktiga betraktelsertråden.
Jag skulle skapa en ny dörröppning på ett ställe genom att kopiera, flytta och rotera en existerande brocha de la tierra, men precis när jag höll på med det, då somnade jag och när jag vaknade var den nya dörröppningen felroterad och på helt fel ställe någonstans uppe i luften där den inte gjorde någon större nytta annat än för fåglar som kan tänkas inte förstå att luften överallt är genomsläpplig även utan osynliga dörröppningar. Antagligen somnade jag med fingrarna fortfarande nedtryckande de tangenter som sköter rotation etc (jag har nästan alla funktioner bundna till olika tangentbordskombinationer, eftersom det går fortare då, men det gäller också att inte råka trycka på fel tangenter - eller somna...).

26 februari 2012, 15:52
Moderator
Kanske var det du själv som behövde få genomsläppligheten explicitgjord i din egen tillvaro, något som ditt undermedvetna redan insett?
*flumsmurfsmiley*

Men min son blir säkert lättad av den mer vardagsnära förklaringen (synd att han redan har blivit hämtad nu). Han aspirerar nämligen på att bli smartast i världen och fann sin position hotad eftersom han vid inte ens sju år fyllda - ve och fasa - inte kan ändra på dataspelen efter eget huvud ens i vaket tillstånd.

26 februari 2012, 15:59
Medlem
Incognita skrev:
Han aspirerar nämligen på att bli smartast i världen

Det där känner jag igen från mig själv när jag var barn.

26 februari 2012, 18:26
Moderator
Det ante mig. :)

26 februari 2012, 18:27
Moderator
Ibland får jag för mig att ni är lite lika.

26 februari 2012, 18:29
Medlem
"Banangiraffen", som tedde sig så horribelt underhållande när jag skrev det mitt i natten då jag var som tröttast, men också som allra mest speedad, framstår nu som inte fullt så horribelt underhållande.

Incognita skrev:
Det ante mig. :)

På både gott och ont, emellertid. Jag hoppas att din 7-åring upptäcker andra värden i livet också, vilket jag ångrar att jag inte gjorde tidigare (hmmm, jag försöker leva om mitt liv genom mina vänners barn :01: :04: ).

26 februari 2012, 18:34
Medlem
Incognita skrev:
Ibland får jag för mig att ni är lite lika.

Kanske det, kanske det.

26 februari 2012, 18:37
Medlem
Jag är smartast i världen. 8-)

26 februari 2012, 18:40
Moderator
forts.

...vilket naturligtvis är en komplimang utan dess like, för min son är ju redan nästan smartast i världen och kommer att rädda världen många gånger om när han blir stor eftersom han dessutom är så godhjärtad. Vidare kommer han att bekämpa narkotikahandeln en gång för alla, skapa det rättvisa samhället, uppfinna teleportören, konstruera bayblades där dra-igång-grejen kan sättas in åt olika håll för att variera rotationens riktning efter syfte, samt upphäva naturlagarna och bygga en evighetsmaskin (inte nödvändigtvis i den ordningen).

26 februari 2012, 18:41
Medlem
När man möblerar om hemma, är det ingen bra ide att flytta alla möbler samtidigt.

28 februari 2012, 14:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.