Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Kändisskvaller: Tiger Woods och Stilnoct 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kändisskvaller: Tiger Woods och Stilnoct
"I rapporten framgår att ett vittne uppgett att Tiger Woods tidigare under dagen druckit alkohol och att vittnet också berättade att Woods åt de receptbelagda medicinerna Ambien och Vicodin."

http://www.expressen.se/Nyheter/1.18058 ... re-olyckan

Ambien heter Stilnoct på svenska. Inte så konstigt om han krockar då!

Bläddrar i fass:

"Att gå i sömnen och liknande beteenden, som att köra bil eller laga och äta mat utan att komma ihåg det efteråt, har rapporterats hos patienter som tagit zolpidem. Risken tycks öka om man samtidigt intagit alkohol eller andra läkemedel som påverkar hjärnan, liksom när zolpidemdosen varit högre än den rekommenderade"

Intressant. Det betyder att dom har ändrat i texten sen sist jag såg den. Men "Stilnoct kan försämra reaktionsförmågan, vilket man bör tänka på då skärpt uppmärksamhet krävs t.ex. vid bilkörning och användning av maskiner." finns kvar. Varför ända inihelvete ska man köra bil på den värsta sömntabletten som finns?

Är jag NT nu, som pratar kändisar? :)

8 december 2009, 12:17
Avslutat konto
Inlägg Re: Kändisskvaller: Tiger Woods och Stilnoct
Själva namnet Stilnoct låter som en häxbrygd eller magisk trollformel som förvandlar folk till zombies/odöda. Lustigt att det faktiskt verkar vara vad medicinen också gör.

"Stil" för tankarna till "stillborn", alltså dödfödd, och "noct" låter lite som romanska ord för natt.

26 december 2009, 14:04
Medlem
Josef3 skrev:
Själva namnet Stilnoct låter som en häxbrygd eller magisk trollformel som förvandlar folk till zombies/odöda. Lustigt att det faktiskt verkar vara vad medicinen också gör.

"Stil" för tankarna till "stillborn", alltså dödfödd, och "noct" låter lite som romanska ord för natt.

Haha, med tanke på hur Stilnoct verkar, så tänker jag mer på "Still knocked".

26 december 2009, 22:49
Medlem
Citera:
Haha, med tanke på hur Stilnoct verkar, så tänker jag mer på "Still knocked".

har en aspiekompis som fick stilnoct utskrivet och några dagar senare gick han till läkaren och frågade vad det var för sockerpiller han fått, han kände inget

jag har provat några men det var i samband med vår "stillborn" son så situationen var långt ifrån normal men tyckte inte det var någon knockout-piller

27 december 2009, 01:10
Medlem
Jag fick stilnoct en gång i tiden mot min trötthet.
Funkade inget vidare, blev ju bara tröttare av det.
Det är bara en av läkarnas slaskpiller, som de kan skriva ut mot allting de inte vill ta i.

27 december 2009, 12:10
Medlem
Woods fick nog fan still krockt! :)

27 december 2009, 22:19
Medlem
Han lär inte ha haft särskilt mycket wood heller.

30 december 2009, 02:22
Medlem
sugmundfreud skrev:
Han lär inte ha haft särskilt mycket wood heller.

Nä o tiger om sina affärer, gör han ju också. Men det är väl så med golfare, det gäller att klara av så många hål som möjligt.

31 december 2009, 22:36
Avslutat konto
Jag tror att negrer oftare är otrogna än andra.

31 december 2009, 22:53
Medlem
Ja, det är mycket möjligt. De är ju mer vildsinta, hetlevrade, dansanta än många andra folkslag. De har helt enkelt ett större behov av att vicka på höfterna. Och bete sig som vildar. Det har väldigt många våldsbeteenden såsom att sparka katter och våldta i grupp. De stjäl andra barns leksaker. Vidare så lever de om väldigt mycket. Man hör vilket folkslag som spelar fotboll ute på gräsmattan när det rör sig om negrer. Stridsrop. Urmänniskobeteenden. Sex är också ett urmänniskobeteende - avel. Om man ska se krasst på det hela.

31 december 2009, 23:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.