Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Mattråd!
Ikväll ersatte jag, utöver grädden med mjölk och flytande margarin, apelsinen med lime och ägget med sirap och mjölk. Och så hittade jag ett recept på risförpackningen med ingredienser som jag råkade ha hemma de flesta av, så där blev det också lite spontanmatlagning.
|
25 februari 2012, 02:46 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Istället för de olika nötterna tog jag mandel, men den räckte inte riktigt, så jag fyllde på med kokosflingor.
|
25 februari 2012, 17:28 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
|
25 februari 2012, 18:00 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Färsk timjan på smörgåsen var riktigt gott:
|
25 februari 2012, 18:04 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Här förbereder jag kycklinggrytan:
|
25 februari 2012, 18:33 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Eftersom jag inte orkar gå och handla, så försöker jag laga mat på det som finns hemma - och som tur så finns det fortfarande något att laga mat på...
Idag blev det havregrynsgröt med katrinplommon, kokosflingor, solrosfrön, pumpafrön och till det bredde jag leverpastej på kokta potatisskivor (eftersom jag inte har något bröd hemma) och lade på en skiva gurka och lite ost på några.
Just nu gräddar jag tortillas, men ersatte majsmjölet med kornmjöl, eftersom jag gissar att de har ungefär samma bakegenskaper. Köttfärssås från frysen blir fyllning tillsammans med sambal oelek och röd paprika. Grönt te dricks till.
|
25 februari 2012, 20:55 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Utkavlade och lagda på hög i väntan på gräddning. Det visade sig att 1 minut på varje sida var lagom (inte 2 som det stod i receptet). De gräddade las tortillas ligger under en bakduk för att hålla sig mjuka. Nu har jag lite frukostbröd imorgon också.
|
25 februari 2012, 21:39 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Idag som färsk tilläggsmat fick hamstern det jag ätit. Okinawainspirerad diet, sojaböna och sötpotatis.
|
25 februari 2012, 23:35 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Nu har jag själv provat att ha fänkål i färssåsen (det blir ju alltid en snutt över när jag gjort bouillabaisse), och det blev verkligen inte dumt alls.
|
26 februari 2012, 01:21 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Slängde ihop en 5-minuterscurry bestående av morot, broccoli, purjolök, sojabönor, pulvercurry och örtsalt. Ner i stekpannan. Poff. Låter kanske inte gott men det var gott. Nyttigt också.
|
26 februari 2012, 03:35 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|