Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Tredje delmålet uppnått: Delar av det borttagna från kapitel 2 har flyttats till kapitel 1, vilket förde med sig att min planerade skogsdel nu också är inlagd. Hela flyttkarusellen är klar. :)

Jag har även byggt lite mer på kyrkans sidofaciliteter.


10 februari 2012, 07:33
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Kyrkans sidofaciliteter är klara.

Scene Complexity är vad som gäller nu, vilket betyder att jag måste begränsa antalet detaljer som spelaren kan se samtidigt från given punkt.


13 februari 2012, 02:43
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Igår flög jag mest runt lite och letade interiörer som kunde tas bort för att spara room brushes, eftersom antalet var uppe i 1024 igen. Jag hittade några stycken, men har ännu inte tagit bort dem, så jag vet inte hur många room brushes som kommer sparas på grund av det, men det borde kunna bli ett tiotal.

Idag har jag höjt taket i kyrkrummet genom att sänka golvet 1 våning. Kyrkkällaren (i vilken den heliga källan (har orden något samband, tro?) finns) sänktes alltså också och ändrade form lite för att inte krocka med andra grejer. Detta föranledde naturligtvis en massa andra ombyggnationer. Strävpelarna fick lite dekorationer i form av statyer. Sockelgesimserna har inte längre någon funktion, så de tas kanske bort senare. Allt detta tog hela dagen och bitar av natten ända fram till nu, så det blev aldrig någon matlagelse utförd :( men jag sparade 4 room brushes och kyrkorummet blev mycket luftigare och nu finns det också plats för fler fina kyrkfönster och eventuella andra dekorationer. Kyrkvinden fick även en bättre ingång.


19 februari 2012, 04:19
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Bild

Fixade bilden. /S


19 februari 2012, 04:37
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
När jag ändå fortfarande var vaken passade jag på att ta bort de onödiga interiörer som jag tidigare markerade för borttagning. Detta sparade 21 room brushes. De borttagna interiörerna sparades till kapitel 4.


19 februari 2012, 07:02
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag efter maten tog jag bort onödiga interiörer och sparade 43 room brushes.


20 februari 2012, 04:31
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag byggt ett litet träsk (eller något som åtminstone ska likna ett träsk) i skogen i dalen utanför staden och även room brushat hela det området, så nu är alla väsentliga delar room brushade (igen :roll: ). Jag skulle vilja lägga till två interiörer, men det borde kunna gå, eftersom antalet room brushes nu ligger på 1013 (= 11 kvar).

6419 brushes totalt = 649 brushes kvar.


23 februari 2012, 07:22
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
En cell har blivit konkav (trots att det borde vara omöjligt), så nu måste jag bygga om lite tills den blir konvex igen.


24 februari 2012, 01:15
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Problemet löst: Jag flyttade träskområdet, vilket gör att världen delas in i celler på ett annat sätt, och dessutom flyttade jag det närmare origo, eftersom det kan ge upphov till avrundningsfel om saker byggs för långt ifrån.


24 februari 2012, 03:58
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu håller jag på med den sista planerade interiören, men som vanligt dyker det upp nya idéer... :roll:


26 februari 2012, 11:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron