Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Incognita skrev:
Jag misstänker att det är väldigt länge sedan "cool" var cool, eftersom jag har anammat uttrycket i mitt aktiva ordförråd. Kanske "fetast"? Det gläder nog spindeln åtminstone.

Det är en märklig tanke att våra häftiga ord och vår tuffa musik förmodligen låter ungefär så här häftigt i kidsens öron:

och försöker man berätta den coola episoden att beatles faktiskt varit förband åt dom (sant, kolla in wikipedia!) så undrar de om beatles var första hunden i rymden eller nåt.

10 februari 2012, 02:48
Medlem
.

.

Lagom nere.

Mera lera.

Lera.

Lagom.

Leka.

Mera.

Ekelufs.

Era ekars ekrar ekar; u-u-t!!!

.

.

10 februari 2012, 06:41
Medlem
Savanten Svante skrev:
Incognita skrev:
Jag misstänker att det är väldigt länge sedan "cool" var cool, eftersom jag har anammat uttrycket i mitt aktiva ordförråd. Kanske "fetast"? Det gläder nog spindeln åtminstone.

Det är en märklig tanke att våra häftiga ord och vår tuffa musik förmodligen låter ungefär så här häftigt i kidsens öron:

och försöker man berätta den coola episoden att beatles faktiskt varit förband åt dom (sant, kolla in wikipedia!) så undrar de om beatles var första hunden i rymden eller nåt.

De är ju fem (5) så om Trio är tre (3), vilka är Bumba?

10 februari 2012, 06:44
Medlem
Han i mitten ser lite bumbig ut tycker jag!

10 februari 2012, 07:35
Medlem
Savanten Svante skrev:
Han i mitten ser lite bumbig ut tycker jag!

Ja, det har du rätt i; särskilt som "Bumba" är ett s.k. smeknamn tillhörigt Jan-Erik Lindkvist. Jan-Erik "Bumba" Lindkvist. Det stora, röda ErnstGüntherskägget ser ytterst passande ut i sammanhanget.

Det besvarar dock inte min fråga - varför är det fem (5) personer på bilden?

"Trio med Bumba" bildades 1957, således långt innan (tror jag) som epitetet "dansband" uppkom. Mysteriet kan alltså icke tillskrivas detta fenomen - eller så är det där lösningen står att finna; "dansband" är för musiken vad "kabbalah" är för judaismen.

11 februari 2012, 07:27
Medlem
:lol:
De absolut första orden jag hörde idag när jag slog på P1 var:
"kuk och fitta i varannan mening".

19 februari 2012, 16:39
Medlem
Beskriv i text hur en örn låter:

21 februari 2012, 23:59
Medlem
Den låter som en moped.

22 februari 2012, 03:16
Medlem
Nej, mopeden må låta -"Örn"
Men örnen låter knappast -"moped" där uppe i luften.

22 februari 2012, 11:30
Moderator
Nej, den låter ju inte moped, utan som en moped. :roll: :ugeek:

22 februari 2012, 16:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 313  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.