Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Mattråd!
Bollarna är uppätna. Till nästa gång ska jag försöka få den vita chokladen att vara mer tunnflytande vid doppningen (just vit choklad, har jag märkt, är mycket tjockare än smält, mörk choklad) och så ska jag använda kokos till båda sorterna istället för pärlsocker.
|
19 februari 2012, 23:44 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Det måste ju vara sådana och/eller liknande jag har ätit mig fet av hela veckan i Turkiet?! Väldigt mättade och saftiga var de i alla fall, och jag tänkte hela tiden att det måste vara så'na där som varit på tal här.
|
20 februari 2012, 15:25 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
|
21 februari 2012, 18:23 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Hmm. Fattar ingenting. Men så är det ofta. Jag brände mig på kycklingen precis!
|
21 februari 2012, 19:10 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
|
21 februari 2012, 20:09 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Okej. Vet fortfarande inte vad det är men ge den till mig FÖR JAG ÄR VRÅÅÅÅÅÅLHUNGRIG!!!!
Tack.
|
21 februari 2012, 23:47 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag försökte tillverka ett äggtorn i ett stycke, men det var lite svårt, eftersom det uppvispade ägget, naturligt nog kan man tycka, inte stelnade i den övre halvan, så jag var tvungen att hälla av den övre delen, ta bort den undre, hälla tillbaka den övre och sedan lägga på den undre, så att den övre blev den undre och den undre blev den övre.
En annan idé är att lägga en form med sluten botten i en kastrull, hälla på vatten ungefär upp till hälften av formen och sedan låta vattnet sjuda innan det uppvispade ägget hälls i formen för att sedan få stelna långsamt medan vattnet sjuder (det får inte koka för annars kan formen börja skaka och ägget rinna över).
|
22 februari 2012, 03:24 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Förresten, när kommer forskarna och vetenskaparna med en metod som möjliggör överföringen av mat på digital väg?
|
22 februari 2012, 03:26 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Troligen strax innan det blir aktuellt att testa teleportören på labbråttor. Det verkar ju rimligt att börja med överföring av icke-levande organisk materia. Först käket, sedan råttorna. De måste ju ha något att äta när de kommer fram.
|
22 februari 2012, 16:17 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Så sant, så sant.
|
22 februari 2012, 16:29 |
|