Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Då har jag några få år på mig då.

Damer med pärlor och välmanikurerade händer komplimenterar min skinnpaj från Myrorna. Vad i... Har jag haft den så länge att den har blivit chique?! Jag vill minnas att det gick 13 på dussinet för några år sedan när alla ville bli av med sina mc-munderingar.

13 februari 2012, 22:36
Moderator
Det står tre sängar på mitt hotellrum. Nog för att det är lågsäsong, men det känns lite onödigt.

13 februari 2012, 22:44
Moderator
Incognita skrev:
Rest hemifrån strax före 04:00 utan att sova innan. Nu sitter jag i en hotellobby (fritt internet där) på turkiska rivieran, ganska trött. Det är mest en massa panschisar här, så jag är resans exotiska inslag. :01: De är rara mot mig i alla fall; de tror att jag är en liten flicksnärta. *fniss* Och maten var riktigt god. Men erbjudandet visar sig bli dyrare än vad som först framkom. Typiskt nog. Å andra sidan är det varmare än vad jag hade räknat med, så det jämnar ut sig. Havet är tydligen 19 grader varmt.

Jag hade turen att få den morgontrötta guiden. *puh*

Jösses. Orkar man det, ens med morgontrött guide, då är man en flicksnärta. ;)

Incognita skrev:
Damer med pärlor och välmanikurerade händer komplimenterar min skinnpaj från Myrorna. Vad i... Har jag haft den så länge att den har blivit chique?! Jag vill minnas att det gick 13 på dussinet för några år sedan när alla ville bli av med sina mc-munderingar.

Ja, var det inte det du hade konstaterat när vi gick på "Helvete" också?
Men har du den på dig om det är så varmt? :shock:

Incognita skrev:
Det står tre sängar på mitt hotellrum. Nog för att det är lågsäsong, men det känns lite onödigt.

Tänker de på gästernas gäster? :P

13 februari 2012, 23:05
Moderator
Jag hade den (skinnpajen) på mig på Arlanda i morse. Nu får den vila några dagar, tillsammans med mössan och vantarna. Och jo, jag upprepade mig visst om komplimangerna, men jag kan liksom inte riktigt vänja mig. Kanske är det helt enkelt så att dagens välbärgade medelklass är gårdagens rebeller. Eller så är jag tantigare än jag tror, "snärtigheten" till trots. :shock:

Men jag har inte hunnit vara ute idag. Kanske man skulle ta sig en liten liten sväng innan jag kryper ner i en av mina tre nybäddade sängar (som man dock inte skall titta alltför noga på, insåg jag, åtminstone inte med glasögonen på sig).

13 februari 2012, 23:19
Medlem
Incognita skrev:
Kanske är det helt enkelt så att dagens välbärgade medelklass är gårdagens rebeller.

Jag har läst om fler än en punkrebell som lagt av med punkgrejen, "vuxit upp" och rättat in sig i ledet när de blivit äldre. Det är kanske dessa du har som medresenärer... De blir nostalgiska och ångrar kanske sitt beslut.

13 februari 2012, 23:41
Moderator
He he... när jag är färdig med dem är de prydliga pärlraderna och de diskreta guldplupparna i örsnibbarna ett minne blott. 8-)

13 februari 2012, 23:46
Medlem
:lol: Bilder?

13 februari 2012, 23:51
Medlem
Idag har jag hittat min gamla kokbok ifrån 1934.

Glad i hågen skulle jag kolla om ett recept som det frågats om här på forat finns med. Men jag har naturligtvis glömt vad det var som någon ville veta hur man gjorde :mrgreen:

16 februari 2012, 00:43
Medlem
Kan det ha varit savaräng? Det har jag i och för sig recept på.

Var det inte någon som kom hit och sedan försvann som undrade?

16 februari 2012, 01:53
Medlem
Annars kan du ju alltid kolla om det finns ett recept på negerbollar och om bollarna kallas just negerbollar - eller om det finns ett recept på lerinpackad fågel.

16 februari 2012, 02:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.