Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Zombie skrev:
Schueberird skrev:
Jag hade grovt medelhavssalt och flingsalt, men inget vanligt salt. :P

Klart du hade. Feltänkt av mig. Vad är en virtuos? En som kan spela Liszt men inte Bä bä vita lamm, för den senare är inte utmaning nog.

Nja, jag orkade bara inte mortla grovsaltet... utmaningen blev mig alltså för stor.

10 februari 2012, 18:01
Medlem
Zombie skrev:
Har ingenting hemma och av det gör han pesto...
... undrar om ett riktigt kök kan hjälpa en en kort bit åt det hållet...
Ja, så tänkte jag också.
Har inget hemma och så går karln och svänger ihop en gourmetmåltid.

:01:

10 februari 2012, 23:00
Medlem
Schueberird skrev:
Hornuggla heter den:

Birger Elmér?

10 februari 2012, 23:27
Medlem
nallen skrev:
Schueberird skrev:
Hornuggla heter den:

Birger Elmér?

Den enda kopplingen jag får till just nu är att den käre Birger var ganska lik en uggla?

11 februari 2012, 01:12
Medlem
De senaste dagarna har vi glömt bort att ställa två fulla stekpannor med köttfärssåser in i kylen, kokat massor med makaroner in till förkolning, mumifierat fyra portioner kyckling i ugnen och svällt och kokat, samt glömt bort två liter med kikärtor som sedan fick kastas innan vidare tillagning.

Matslöseri på hög nivå. :(

Sambon har fastnat framför datorspelet och jag framför mina skriverier, även det på datorn. Så man kan nog påstå att datorberoendet ställer till det rejält för vår matlagning och allmänna hushållning just för tillfället.

11 februari 2012, 16:18
Medlem
Jag återkommer...

11 februari 2012, 17:05
Medlem
Matolyckan fortsätter - nu har nästan all potatis som skulle bli till potatisgratäng stått framme i ljuset och blivit grönt.

McDonalds nästa. :03:

11 februari 2012, 17:52
Moderator
:shock: Aspig simultankapacitet ovanpå det vanliga för-mycket-att-göra?

Låter klokt att köra med enklare mathållning så länge det varar.

11 februari 2012, 18:00
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Sambon har fastnat framför datorspelet och jag framför mina skriverier, även det på datorn. Så man kan nog påstå att datorberoendet ställer till det rejält för vår matlagning och allmänna hushållning just för tillfället.

Jag har turen att mitt datorberoende får mig att inte ens börja laga mat, så jag slipper åtminstone förstöra den.

Hjälper det inte med att sätta alarm när saker är klara?

11 februari 2012, 22:52
Medlem
Rosenvatten:
Bild

Jag läste just att rosenvatten skulle ha varit en vanlig ingrediens i Sverige under senmedeltiden fram till 1700-talet.

Jag försöker hitta recept med rosenvatten, men hittills har jag bara hittat en honungskaka och en persisk risdessert, men det kanske kan vara något, fast det får i så fall bli imorgon.

11 februari 2012, 23:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.