Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
:lol:

Och jag betvivlar inte ett ögonblick att du har funktionella bevekelsegrunder, Zombie (och inte att Schubbe har estetiska bevekelsegrunder heller), men just ur spelets synvinkel misstänker jag att vattenavrinningens problematik är en aning... perifer. :04: Men det är bildande läsning.

Jag tror nog att ni båda samarbetar betydligt bättre än de olika lägren i slussenfrågan. Det hade varit något!


5 februari 2012, 01:09
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Samarbeta, hm... det här är ju Schubbes pryl, jag har ju inget ansvar för vad jag säger.

Incognita skrev:
men just ur spelets synvinkel misstänker jag att vattenavrinningens problematik är en aning... perifer.

Jo, men vad är det för kvalitet på ett spel som ska äga rum i miljöer som i princip ska vara realistiska (fast romantiserade), och så måste man fuska med hur saker av rent praktiska skäl ser ut i verkligheten för att det ska bli spännande nog? (Oavsett andra kvaliteter, och när det nu inte är Schubbe som har hittat på det... :04: )


5 februari 2012, 01:21
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Med samarbete menar jag ju slussenprojektet förstås, det som ni borde ha fått hand om. ;)


5 februari 2012, 01:23
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jo, jag förstod det. Och jag svarade att det här kanske inte var mycket att döma efter för min del. Trodde jag iallafall.


5 februari 2012, 01:26
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Om jag måste välja, då går spelupplevelsen före hyperrealismen.

Jag försöker naturligtvis bygga saker på ett sätt som skulle fungera i verkligheten. Att bygga en sockelgesims utan lutning kanske inte är så smart med tanke på vattenavrinningen, men det fungerar fortfarande: Huset rasar inte ihop för att avfasningen saknas.

Det är tur att Zombie inte kan se hur resten av min stadsdel ser ut... :P


5 februari 2012, 01:45
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Visa honom inte! :lol: :04:


5 februari 2012, 01:51
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Huset rasar inte ihop för att avfasningen saknas.
Det är just en sak det kan göra, efter färre vintrar med frostsprängning än om gesimsen hade varit avfasad.

Men ja ja, jag begriper väl också pixlarnas villkor. Fast skjuter man inte fram sina iakttagelser får man aldrig veta hur långt de kan beaktas. :04:


5 februari 2012, 01:58
Medlem
Inlägg Brush in, brush out!
Zombie made me do it:
Bild

Inatt har jag byggt om tokmycket igen och dödat hela setenta brochas. Bland annat byggde jag ovanstående, höga, täckta valvbro, efter att Zombie råkade nämna en liknande konstruktion, och så förtätade jag området kring kyrkan på andra sätt också. Strävpelarna har byggts om, men jag är fortfarande inte nöjd, så jag kommer nog skippa valven och kanske även gesimserna och möjliggöra spelarens framfart på andra sätt istället. Om jag behåller gesimserna, då kommer jag troligen att fasa av dem (och göra Zombie glad).

Nästa steg blir att uppdatera las brochas de cuarto och antalet kommer högst troligt sjunka :) Snart borde jag också kunna bygga min skog med alla brochas som jag sparat på sistone.


6 februari 2012, 07:54
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Och så flyttade jag ut kyrkans klocktorn en bit från huvudbyggnaden för att begränsa sikten när jag samtidigt öppnade upp på ett annat ställe. Detta medförde att jag kunde spara muchas brochas och att kyrkrummet kommer behöva färre brochas de cuarto. Tornet bands ihop med huvudbyggnaden via en smal utbyggnad.


6 februari 2012, 09:10
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag fattar nada men taket var faktiskt snyggt.


7 februari 2012, 14:13
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron