Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
nallen skrev:
Smältlim is teh shit!
Dubbelhäftande elelr "fästkuddar" också.

Jag har fått limma fast såna vita tavelkrokar (med 2-3 stift genom plasten) på betongväggar...

LIMMA känns JÄTTEFEL!

*väntar in ett UFO-utbrott som berättar hur det ska gå till med de däringa plastmojjarna, för mig och för andra muppar*

3 februari 2012, 01:06
Medlem
Sånna där "vita plastmojar med stift" även kallat: Tavelkrok för betong.
Bild

Kan man ha mycket kul med, dock inte för att hänga upp tavlor.
Se bara till att ha en ordentlig hammare med oskadad slagyta, annars blir hålet större än om du ifrån början använt dig av borrmaskin.

3 februari 2012, 01:37
Medlem
Ufo skrev:
Sånna där "vita plastmojar med stift" även kallat: Tavelkrok för betong.
Bild

Kan man ha mycket kul med, dock inte för att hänga upp tavlor.

Vad ska man ha en "tavelkrok för betong" till om man inte kan hänga tavlor på betong?

Ufo skrev:
Se bara till att ha en ordentlig hammare med oskadad slagyta, annars blir hålet större än om du ifrån början använt dig av borrmaskin.

Hur vet spiken skillnaden?

3 februari 2012, 01:45
Medlem
Savanten Svante skrev:
Vad ska man ha en "tavelkrok för betong" till om man inte kan hänga tavlor på betong?
Du hänger inte upp en tavla, du gör en tavla.

Savanten Svante skrev:
Hur vet spiken skillnaden?
Slås stiften inte in rakt så blir det sidovibrationer som spräcker väggen, sedan har du en liten krater bakom tapeten.

3 februari 2012, 01:54
Moderator
Hm... Jag säger som Pippi: Men det brukar jag göra, och det brukar gå så bra så bra .

Inga kratrar här inte. Och jag är då verkligen ingen virtuos med hammare.

Gipsväggar däremot är ett gissel.

3 februari 2012, 02:41
Medlem
..... blir det det en fruktstund när man är klar?

3 februari 2012, 02:44
Moderator
Jajamen! Och sedan en tupplur med fötterna på huvudkudden.

3 februari 2012, 02:54
Moderator
Sovit för länge, tänkt flummiga tankar och ätit alldeles för lite. Suckat över att jag är så kaotisk.

4 februari 2012, 16:05
Medlem
Varit och köpt en liten rumsask, en aralia samt kattgräs. Ska odla gräset till hamstern. Dekorativt i buren och dessutom nyttigt för honom om han äter det. Bara vanligt havre som i grästadiet är mycket vitaminrikt och bra för matsmältningen. Kommer bli lite som utspridda betesmarker i hans syriska ökenlandskap.

Bild

Jag har nu utöver de nyinköpta växterna även en stor monstera, två paraplyaralior, några aloe, en kaktus av något slag, ett litet paradisträd och en svärmorstunga. Att hålla sig med växter och hamster är roligt och trivsamt.

En rumsask, dock googlad och inte min egen.

Bild

4 februari 2012, 16:14
Moderator
Bygger du ett paradis till din hamster, Guldhamster? Så fint!

4 februari 2012, 16:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.