Re: Okej. Lisbeth Salander är JÄTTEINNE.
Jag kände på mig att vi tyckte lika. På en del bilder du har lagt ut har du ju setts ha enligt mina måttstockar snygga naglar.
Och det verkar vara genomgående (tycker lika). För på hyfsat långa naglar kan jag hålla med - då kan t o m svart gå an. Men jag antar att det är just längden som kompenserar för färgen då.
Färger som funkar i mitt tycke är... ja, det är egentligen naturligt mänskliga färger, beige, rött, rosa, och även bruna nyanser. Och lila kommer väl med som nyans av rött. Mer eller mindre alla andra färger känns onaturliga och konstiga i mitt tycke, rent instinktivt, men är naglarna snygga i övrigt uppväger det färgvalet.
Det finns ju för övrigt ett antal grundformer naglar kan ha, och är man tyvärr född med de mer fula av dessa är väl läget tyvärr lite hopplöst. För de mer breda men korta formerna ser ofta bara konstiga ut med en utsparad topp, och en pålagd konstgjord topp på sådana naglar ser ofta bara helt galet ut. Tyvärr, de stackarna kan ju inte rå för att de fått den sortens naglar.
Den avlånga form på längden (som jag själv har också, men jag som karl ska ju inte mer än möjligen ge fan i att bita och spara liiiiite kant och hålla den jämn) is the shit, typ. Då behövs dessutom väldigt lite sparas ut, i och med att naglarna redan är långa i sig.
Ah well.
Märkligt sammanträffande: vid dejtkontakter online har jag i princip aldrig frågat en tjej i förväg hurdana naglar hon har,
men! En klar majoritet av dem jag träffat via nätet har vid träff IRL visat sig ha långa och snygga naglar. Lustigt!