Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Att spåra vilka myndigheter som läser här...... 

Vill vi ha en tracker som kan läsa av vilka myndigheter som har läst här?
Ja! 100%  100%  [ 23 ]
Nix! 0%  0%  [ 0 ]
Antal röster : 23

Att spåra vilka myndigheter som läser här...... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Att spåra vilka myndigheter som läser här......
När jag utreddes i samband med LSS-ansökning, så frågade handläggaren om ditten och datten som visar att hon måste ha surfat runt en hel del på mina siter. Statistiken visade "XXXs kommun" många gånger runt de dagarna.

Fy fan alltså. Jag var dum nog att ge URL en gång, innan jag fattade vilka riktiga svin SS-handläggare är. Nu har det ju min URL och jag kan inget göra åt det om jag inte ska köpa nytt domännamn.

Det som blir fel, är att de drar sådana horribla slutsatser av allting. Att man är intresserad av något, får de till att man har ett aktivt, rekreerande och socialt stimulerande intresse. De fattar inte att intresserad av något ändå kan innebära att man inte kan utöva intresset, eller att man inte genom sin site har dyrt och heligt lovat att detta ska man pyssla med dagligdags intill tidens ände.

Speciellt när man inte har uppdaterat på flera år (står på sidan) så är det ju ett helt sjukt beteende av SS-handläggarna.

Hur gör man ett krasch-script? Den som kommer från en viss leverantör, ska få sitt fönster stängt direkt. Jag kan inte koden för det.

5 december 2009, 14:30
Medlem
Solenoid skrev:
Hur gör man ett krasch-script? Den som kommer från en viss leverantör, ska få sitt fönster stängt direkt. Jag kan inte koden för det.
Är det inte bättre att ge dem en falsk sida så de inte fattar att de skall återkomma ifrån annan dator.

Och här har vi Solenoids fantastiska sida om tågtidtabeller.

5 december 2009, 15:03
Medlem
Ufo skrev:
Solenoid skrev:
Är det inte bättre att ge dem en falsk sida så de inte fattar att de skall återkomma ifrån annan dator.

Och här har vi Solenoids fantastiska sida om tågtidtabeller.

Ja, det låter bättre, men hur gör man? Jag vet inte hur man börjar med att ta reda på var de kommer från.

Jag googlade, men hittade inget.

Bör vara i php om det går.

5 december 2009, 15:24
Site Admin
Det var en tydlig majoritet som vill spåra myndigheterna.
Jag skall försöka få tid till att installera det under veckan, senast helgen.

7 december 2009, 23:40
Moderator
Det är både en principsak, en fråga om självförsvar och en fråga om hur fritt eller totalitärt samhälle vi vill ha. När myndigheter gör vad de kan för att kolla oss så ska vi göra vad vi kan för att kolla dem. Även om det inte alltid skulle vara exakt samma myndigheter, den sortens rättvisa är inget en gräsrot kan kosta på sig. Övermakten är på hugget nu (den politiska på oss och den ekonomiska på både den politiska och oss).

8 december 2009, 04:23
Medlem
Röstar självklart ja!

12 december 2009, 06:09
Medlem
Solenoid skrev:

Minns inte riktigt, och vet inte om det fortfarande fungerar, men jag skapade ett sådant för folk som använde Tors länk ifrån hans "orangutang-länk" som käkade upp allt minne i webläsaren, och som oftast gjorde att man var tvungen att starta om datorn. :mrgreen:

Fast det skriptet använde refer-information, dvs om någon kom ifrån hans sajt, så upptäckte jag det och kunde krascha webläsaren.
Alla andra fick se det vanliga innehållet.

12 december 2009, 15:21
Medlem
Här är en sida med bra skript för att krascha IE:
http://modernl.com/article/how-to-crash ... t-explorer

:mrgreen:

12 december 2009, 15:30
Medlem
Som krydda åt det hela så presenterade jag hans riktiga namn oxå. Alltså, strax innan datorn gav upp då. :mrgreen:

Om det finns möjlighet att spåra myndigheter, så borde ju något sådant kunna användas för att identifiera dessa och ge dem ett varmt välkomnande. Skulle kunna använda detta emot Eslövs kommun. :mrgreen:

12 december 2009, 16:24
Medlem
Jag minns att du hade ett sådant script mot de som kom från en viss sida ja.

Och det var lite därifrån jag kom på idén. Det borde ju passa utmärkt för att göra smarta/kul/jobbiga saker mot spionerande tjänstemän som bara ska leta upp detaljer att trycka till folk med.

12 december 2009, 17:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.