Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Hur ser CodeRedAlerts kedjetäcke ut? Hur är kedjorna insydda? Jag har en symaskin och kan åtminstone sy hyfsad raksöm, men jag kan inte garantera något. Om jag finge se ett kedjetäcke, så kan jag säkert se lättare om jag klarar av det eller inte.

Zombie skrev:
Går bet på språk, men har inte heller orkat leta ordentligt...


Lingala?


24 januari 2012, 01:45
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
La la ma lamu.


"Malamu" skrivs som ett ord enligt:
http://www.brighthub.com/education/languages/articles/46371.aspx


24 januari 2012, 01:49
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
nallen skrev:
Zombie skrev:
Nämen tack! :) Och herregud... :shock:

Vassego. Och, ja, det är mycket pengar, men inte dyrt om det verkligen hjälper.
Nej, för all del. Om vi inte ska diskutera fördelningspolitik ;) .
Men som relativ fattiglapp kanske man då ändå vill prova först...

nallen skrev:
Å andra sidan kanske den händige kan sy själv.
En snabb googling ger vid handen att 25 m vanlig avspärrningskätting i plast väger 4-5 kg och kostar lite drygt 600 pengar. Vad tygmaterialet kostar vet jag inte.
Det var ju genast mycket facilare. Händigheten dock...

Schueberird skrev:
Zombie skrev:
Går bet på språk, men har inte heller orkat leta ordentligt...

Lingala?
*saknar slåsigförpannansmiley* :oops:


24 januari 2012, 02:04
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Malamu.

Det finns syintstruktioner på nätet - var vet jag inte.
Men mitt täcke är sytt i längsgående kanaler lika långa som täcket och så har de fäst kedjorna i kortändarna.

Kanske två inte för tjocka täcken som sys ihop med kanaler och sedan trär man kedjorna inuti och syr fast dem för hand i kortändarna?

Vad innebär flamsäker?
Säkert något giftigt.

Med "jotta" blir innebörden samma som med "että".
Fast jotta i andra fall kan översättas med "så att".

Nu måste jag sova lite till. Helt slut.


24 januari 2012, 09:36
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Vaknade till liv nyss och är semi uppe i varv.
Ska utnyttja det genom att ta mig till gymet!

Om jag kommer iväg...


24 januari 2012, 14:50
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Det finns syintstruktioner på nätet - var vet jag inte.
Men mitt täcke är sytt i längsgående kanaler lika långa som täcket och så har de fäst kedjorna i kortändarna.

Kanske två inte för tjocka täcken som sys ihop med kanaler och sedan trär man kedjorna inuti och syr fast dem för hand i kortändarna?


Aha, ja, det borde fungera. Ett påslakan kanske? Det kan dock vara jobbigt att hantera så stora tygsjok. Risken finns att det skulle fungera, men se skitfult ut om jag gjorde det.


24 januari 2012, 16:05
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Idag kände jag för att undersöka vad som skulle hända om jag kokade min äggklocka, men lät bli.


24 januari 2012, 18:09
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Idag har jag gått och funderat på hur livet som vagabond skulle te sig.
Känner mig lockad.


24 januari 2012, 18:34
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
CRA skrev:
Det finns syintstruktioner på nätet - var vet jag inte.


Jag tror att jag har sett det på attentions diskussionsforum för länge sedan. Det var i alla fall någonstans där det fanns en kategori för hjälpmedel.

Min dagsform är lite flummig. Jag är lite i min egen lilla värld på ett trevligt sätt och utan glasbubbla. Jag har några dagar nu när jag kan låta saker ta den tid de tar, och det känns väldigt harmoniskt. Det är fortfarande soptipp hemma, men det bekommer mig inte. Skall ta tag i det, men låter just nu jobbet ta tid istället.


24 januari 2012, 18:42
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Dagsform utarbetad efter bostöd. Borde göra något, och varför är det alltid en sådan förtvivlad kamp att samla koncentration. Skulle vilja ut och se om jag kan se något norrsken.


24 januari 2012, 18:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron