Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Zombie
Moderator
|
Re: Dagsform
Aha. Ja, om det låter och innehåller ftalater (som jag borde ha tänkt på själv) går det ju ännu mera bort än vad det redan gjorde för att det inte gick att tvätta.
|
23 januari 2012, 02:49 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Ojdå, tyckte det du skrev passade också utan att det kändes som om budskapet tummades på. Du kanske har mer tumme med sådant än du tror?
|
23 januari 2012, 02:54 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jo men alltså, jag menade tidigare gånger då jag käftat om tummen upp och dylikt. Hålla tummarna är gångbart i Finland med: Pidä peukkuja.
Tummen upp: Peukut ylös.
Jag påstod tidigare att man bara visar tummen upp i Finland...näeööö...ja. Men vi håller tummarna också.
Jag kanske hade glömt det och nu - med hjälp av kedjetäckets välgörande inverkan på minnet - så kom jag plötsligt ihåg det igen.
Ju fler gånger jag läser igenom detta inlägg, ju mer inser jag att jag borde gå och lägga mig.
|
23 januari 2012, 03:01 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Mä pidän peukkuja koska menet nukkumaan. (Om det betyder något annat är det delvis Googles fel...)
|
23 januari 2012, 03:06 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Haha! Byt ut "koska" till "että" så tycker jag att det låter helt rätt. Fast då översätter jag det med att du håller tummarna för att jag ska gå och lägga mig. "Jotta" skulle också passa. Vilket krångelspråk. Godnatt. La la ma lamu. (Ingen aning om jag separerat stavelserna på rätt ställe - antagligen inte eftersom google ger konstiga träffar. Men "sov gott" ska det betyda...)
|
23 januari 2012, 03:19 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Mer än slut. Besök av en babbelvän i flera timmar sedan friidrott med dottern.
Känner redan halsontet smyga sig på.
|
23 januari 2012, 21:37 |
|
|
nallen
Medlem
|
Exempel på priser för kedjetäcken.
|
24 januari 2012, 01:05 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Nämen tack! Och herregud...
|
24 januari 2012, 01:22 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Det var det jag menade. I alla fall i första hand. Vad blir innebörden då? Eller nyansrikt...? Går bet på språk, men har inte heller orkat leta ordentligt...
|
24 januari 2012, 01:25 |
|
|
nallen
Medlem
|
Vassego. Och, ja, det är mycket pengar, men inte dyrt om det verkligen hjälper. Å andra sidan kanske den händige kan sy själv. En snabb googling ger vid handen att 25 m vanlig avspärrningskätting i plast väger 4-5 kg och kostar lite drygt 600 pengar. Vad tygmaterialet kostar vet jag inte.
|
24 januari 2012, 01:30 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|