Ny tråd Svara på tråd  [ 84 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Elever med Asperger, undervisningsmiljö? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Elever med Asperger, undervisningsmiljö?
Det låter väldigt lovande. :D Det vore intressant att få höra om hur det går sedan, om det inte blir etiskt problematiskt att skriva om det förstås. Men på ett allmänt plan kanske?

5 december 2011, 23:04
Medlem
Incognita skrev:
Det låter väldigt lovande. :D Det vore intressant att få höra om hur det går sedan, om det inte blir etiskt problematiskt att skriva om det förstås. Men på ett allmänt plan kanske?

Jag kommer uppdatera arbetets framåtskridande fortlöpande här:-).
I mars ska vi vara igång för fullt är tanken.
Hemsida, blogg o annat kommer komma upp efter jul.

6 december 2011, 18:32
Medlem
Om det finns någon här med dataintresse så svara gärna på detta.
Hur intressant är det att läsa OpenSource? Alltså inom operativsystem, nätverk och programmering.

11 december 2011, 21:25
Medlem
Teacher skrev:
Hur intressant är det att läsa OpenSource?
Massor.
OpenSource är framtiden. Nästan all utveckling sker med öppen kod idag. Det har tom letat sig in i domäner som Nasa vid utveckling av satelliter mm.

11 december 2011, 21:28
Medlem
Kom fram till att vi förmodligen kommer köra både Microsoft och OpenSource, men med fokus på OpenSource. Microsoft visas som ett alternativ.

Möblering:
Jag har 2 upplägg här. Bord med 2 sittplatser utan avskärming eller helt enskilda bord med ca 30 cm mellan. Detta är i en föreläsningssal. Personligen föredrar jag enskilda platser. Men det viktiga är var ni tycker.

16 december 2011, 09:29
Medlem
Teacher skrev:
Kom fram till att vi förmodligen kommer köra både Microsoft och OpenSource, men med fokus på OpenSource. Microsoft visas som ett alternativ.
Att titta på båda är nog en jättebra ide.
Sedan har ni även open office och en hel hög med andra applikationer. Som med rätta blir mer o mer vanligt inom både företag och myndigheter.
Det jag ser som största fördelen med open source är inte priset(det är iofs också trevligt) utan det faktum att de nästan alltid kör med öppna format.
Medan betalprogram ofta försöker låsa upp användarna i konstiga filformat och skumma licenser som i slutändan bara drabbar användaren negativt.

Teacher skrev:
Möblering:
Jag har 2 upplägg här. Bord med 2 sittplatser utan avskärming eller helt enskilda bord med ca 30 cm mellan. Detta är i en föreläsningssal. Personligen föredrar jag enskilda platser. Men det viktiga är var ni tycker.
Personligen föredrar jag också enskilda platser, jag tycker bara det är jobbigt om en bänkgranne skall jiddra socialt pladder om fredagens röj på senaste festen o dyl.

4 januari 2012, 02:21
Medlem
Nu är vi igång :)

www.campusi12.se, klicka på AspIT uppe till höger.

Hoppas det inte är emot forumreglerna att göra lite smygreklam.

16 januari 2012, 20:11
Moderator
Det kan nog kvala som samhällsinformation. ;) Vi har ju faktiskt uttryckt intresse för hur det går.

22 januari 2012, 13:15
Medlem
Vad bra:-). I vilket fall så är det otroligt slitsamt just nu. Möbler, datorer o en massa annat som måste fixas. Dock väldigt kul. Sen har vi besökt en liknande skola i Köpenhamn, vilket kommer hjälpa oss massor.

22 januari 2012, 23:25
Medlem
En fråga. Vi har arbetsplatser som i en del fall står ca 1 meter från varandra. Hur viktigt är det med en avgränsande skärm? Jag förstår det som skrivborden sitter ihop eller väldigt nära varandra, men om det är 1 meter mellan? Behövs en skärm då?

25 januari 2012, 09:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 84 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.