Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
CRA skulle vara nyttig och köpte sig en groddodlarmojäng i plast.Bockhornsklöver bestämde hon sig för.
Efter att ha ätit sina egenhändigt groddade bockhornsgroddar på frukostmackan så blev det indisk orientalisk doft/smak i ett par veckor framöver. :lol:

18 januari 2012, 18:17
Medlem
:lol: *väntar på vulkanutbrottet*

18 januari 2012, 18:30
Medlem
*lugn som en filbunke*

Groddar av Bockhornsklöver kan med fördel användas som ett biokemiskt stridsvapen. Lukten satt i otroligt länge och var riktigt stark.
Ett tag var jag orolig för att aldrig bli mig själv igen.

18 januari 2012, 19:01
Medlem
Har du pluggat igen vulkanen? :?

Idag blev det baconlindade kycklingfiléer fyllda med gravlaxsås, purjolök och soltorkade tomater. Riset var slut, så det blev bulgur istället. Till detta serverades ångkokt broccoli.

22 januari 2012, 03:39
Medlem
Har jag en vulkan i mig?
Är jag rentav en vulkan?

Den vulkaniska aktiviteten är väldigt nyckfull, just nu sjuder det bara lite vagt djupt inne i mig. Glödhet magma stiger upp i små bubblor från jordskorpan (stället där jag är jordad i marken) samlar sig för att orka bubbla hela vägen upp och ut.

Jo, det känns som en kvinnlig aktivitet.
Snart kommer en explosion men det som dödar är det efterföljande ask- och tjatmolnet som dränker allt i dess väg.

Mattråd:
Tacos igår, idag frukost som barnen dukade fram. Jag misstänker att de bara ville få upp mig, vilket funkade. Smarta barn.

22 januari 2012, 13:19
Moderator
Ja, det var smarta barn. Min son försöker få upp mig genom att tjata på att jag skall göra frukost. Det gör mig bara tröttare. Idag tjatade han faktiskt inte :o , så då gick jag upp alldeles på eget initiativ. Väldigt mycket trevligare.

Jag lagade en väldigt god krämig fiskgryta igår, på färsk torsk som råkade vara så billig att jag inte kunde hålla mig trots att den inte var miljömärkt. Mycket grädde hade jag i, och en rejäl skvätt cointreu (stavning???) som liksom aldrig går åt annars nu när jag inte har tequila hemma. Saft och rivet skal från citron, och en massa dill, och kryddblandning för fisk och strimlad purjo som fick sjuda i cointreu(?)grädden.

22 januari 2012, 14:21
Medlem
Då ska vi se vad det kan bli för middag idag med tanke på hur tomt kylskåpet är:
Mikrade laxfiléer, bulgurgryn kokta i grönsaksbuljong tillsammans med soltorkade tomater, rostade pumpafrön och rostade kokosflingor garnerar anrättningen. Till detta serveras te (av vilket jag har en 4 á 5 sorter att välja mellan).

8 februari 2012, 19:01
Medlem
Idag ryker något av det sista ätbara som finns att tillgå. Jag ska försöka göra en pastasås på leverpastej, mixade pumpafrön, eventuellt soltorkade tomater eller tomatpuré och den olja som finns och lämpliga kryddor. Laxfilé och pasta serveras till. Te som tidigare.

9 februari 2012, 19:31
Medlem
Schueberird skrev:
mixade pumpafrön, eventuellt soltorkade tomater eller tomatpuré och den olja som finns och lämpliga kryddor.

Jag tänkte mig ett slags pesto eller hummus, men det blir en väldigt fri tolkning.

9 februari 2012, 19:47
Moderator
Jag har lagat torskfilé med kryddsmör i ugn (fuskade med färdigsmörade filéer i portionspåsar, men fisken var i alla fall miljöcertifierad), tomatsås och couscous. Äter det just nu. I ugnen väntar en fullständigt ekologisk sockerkaka (från ströbrödet till det äkta vaniljpulvret); jag orkade inte stå emot min sons tjat just ikväll, och på något sätt skall man väl bli av med smöret innan det härsknar. men det var bra nära att det var tomatsåsen som hamnade i den bröade formen. :?

Min son vaktar tiden noga. Jag har ställt en tidsmätare där varje lysande prick står för tre minuter, så han får öva lite multiplikation utan att han ens märker det.

9 februari 2012, 20:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.