Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Juholt - Sanningens försvarare?
Författare |
Meddelande |
Debbido
Medlem
|
Re: Juholt - Sanningens försvarare?
Jag skojade förstås bara! Jag är sjuk. Att vara politiker är ett fruktansvärt slitigt arbete. Jag har ju ett par andra partier att rösta på men pga blockpolitiken blir det ju ändå Juholt jag röstar på. Jag läste något om hans tidigare syn på sig själv: att han skulle bli en katastrof som partiledare. "Jag är alldeles för yvig". Jo, visst är han. Att tala först och tänka sen tycks vara något av en trend. Ett snabbt ja eller nej som sedan snabbt kan ändras tillbaka. Suck igen! Rheinfeldt framstår därmed som den eftertänksamme, trygga folkledaren trots att han ansvarar för ett dolt massmord på sjuka. (Min väninna kämpar på med den cancer som utlöstes av utförsäkringen. Får se om hur länge hon håller.)
|
13 december 2011, 21:12 |
|
|
Debbido
Medlem
|
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14153372.abJaha, nu går en av de tyngre sossarna till attack mot Juholt. Det är uppenbart att hon vill att Juholt bör avgå eftersom han bara hade 16 % av väljarnas förtroende före jul. Ändå säger hon diplomatiskt att han fortfarande har hennes förtroende. Suck. Neurotypiskt! Men hon får i alla fall ur sig det viktigaste: att med Juholt vid rodret går sossarnas skuta under i mediastormarna. Det är uppenbart att hon och flera andra av de "tyngre" sossarna vill hans avgång. Frågan är bara: Vilken avgångstid har Juholt? När typ 5 % av det socialdemokratiska partiet finns kvar? Jag tror att man måste inse styrkan i dagens mediadrev även om man kan tycka att de är obarmhärtiga. En liten undran jag har just nu är om inte de som ligger bakom dreven är de egentliga makthavarna?
|
1 januari 2012, 23:53 |
|
|
Debbido
Medlem
|
HJÄLP! Mardrömmen fortsätter. Ännu fler omöjliga uttalanden och sossarna ropar: Åh nej!. Men, trodde ni verkligen att Juholts hjärna skulle omstruktureras efter några veckors semester? En spontan människa som kastar ur sig spontana uttalanden som kommer att utplåna sossarna helt. När ska man sparka sin ledare och rädda sitt parti? Vad ska de ha en partiledare till när partiet ligger på 0,1 %?
|
18 januari 2012, 01:14 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Reinfeldt ljuger hela tiden, men granskas inte.
Sjöstedt är både en bra sosse och bra på att inte göra bort sig, iaf. Kanske det blir som regeringen Persson men med ombytta roller nästa gång? V 30% S 15% MP 15%
|
18 januari 2012, 22:38 |
|
|
Debbido
Medlem
|
Ja, V:s ledare är ett säkert kort. Dagens beslut om att sossarna bestämt sig för att behålla Juholt var rena självmordet. Nu kommer partiet att störta helt. Men vi vänsterfolk får väl hoppas att V och Mp suger upp alla de besvikna väljare som som S förlorat.
I USA händer det då och då att presidentkandidater och liknande hoppar av så fort som drevet gått igång. Det är bara att acceptera. Det är som med rykten. De dör aldrig.
Det kanske var dags för det gamla gråsossepartiet att gå under. Det finns ju snart inga arbetare kvar. Man ska ha gymnasium för vilket skitjobb som helst. Den klassiska arbetaren är död. En ny tidsålder kräver nog nya partier...
|
21 januari 2012, 01:44 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Nej. För han har både tidsandan, medieägarna och sin personliga framtoning på sin sida. Ja, man får fan hålla tummarna.Men jag undrar, med både gammal "kommunist"skräck och nya generationer som är uppvuxna i ett samhälle som har nyliberalismen som överideologi och inte vet av något annat, utan tror det är så det ska vara. (Nyliberalismen och "det finns inga pengar". Nej, inte i det offentliga systemet, för därifrån har det stulits – och det har man faktiskt lyckats göra folk omedvetna om (!)) Och hur ska man av det kunna hoppas på något parti med socialt samvete? Så länge borgarna lyckas hålla ett tvåtredjedelssamhälle (med över- och medelklass i majoritet och antingen berikade eller också rädda att mista sina positioner) behöver de inte ta hänsyn till den återstående tredjedelen. Så några frågor blir: kan vi kosta på oss demokrati längre? Om den som en följd av sin grundkonstruktion börjar bli en direkt undermålig garant för mänskliga rättigheter och/eller ett minimum av social rättvisa? Och i den mån svaret är nej, eller skulle vara nej om man såg ett alternativ – hur ska man åstadkomma ett alternativ som inte kommer i konflikt med mänskliga rättigheter, en stark strävan mot social rättvisa (alltså rättvisa, inte ett liknande klassamhälle med delvis utbytta personer i klasserna) och en ledning som kan utkrävas ansvar av? Spåren förskräcker, men frågorna kanske inte kan undvikas. Och de debatteras inte.
|
21 januari 2012, 02:01 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Sant. Och ändå värnar alla om praktiksamhället. Med regeringen och fas3 i spetsen.
|
21 januari 2012, 02:40 |
|
|
Debbido
Medlem
|
Gissningar: Råkapitalismen driver på så hårt att utslagningen ökar mer och mer tills de fattiga och sjuka blir i majoritet. De har förlorat allt utom rösträtten. Finns det då ett parti som tycks villiga att föra deras talan så röstar man på det. Pendeln slår åt vänster till höger. Snart har den kanske nått den punkt där den dras den vänder om? [/quote] Som sagt, så många som två tredjedelar kommer inte att ha det bra framöver. Vad utförsäkringarna kommer att leda till på sikt, att de kommer att beröra allt fler, allt fler människors anhöriga, har inte hunnit visa sig än. Den låga A-kassan och andra försämringar tar också tid på sig för att bli synliga i form av uppenbar misär. Någon gång vaknar nog folk upp och SER. Diktaturen är redan här i form av nervösa, styrande marknadskrafter, extremt individualism och ett slutet EU som kopplar ett allt hårdare järngrepp runt länderna. Man avskedar politiker och sätter dit ekonomer i stället, som bara ska göra det EU har bestämt är det enda rätta. EU-diktaturen vill inte ha politiker som känner med de svaga. Dem skiter marknaden i. Moderaterna passar enormt bra in i den här bilden. Euron behöver skrotas och helst EU också. Det räcker med vissa samarbetsavtal. Det är en sätt att ge makten åt folket, att ta den ifrån Bryssel. Svenskarna behöver nå individualismens botten, där vi inser att vi måste vända om. DÅ kan det växa fram nya partier. Vi behöver inte skrota Human Rights, "bara" förverkliga dem, t ex ratificera lagarna gällande funktionshindrades rättigheter.
|
21 januari 2012, 02:43 |
|
|
nallen
Medlem
|
Jag förstår nog inte din definition av "rättvisa", men den första av dina frågor gör mig seriöst orolig.
|
21 januari 2012, 13:27 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Game over, super mario juholt! Spela juholtspelet - undvik räkningar och journalister! http://svt.se/2.159526/1.2561701/gor_en_juholt
|
21 januari 2012, 18:01 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|