Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Issa Jesus
Medlem
|
Re: Kristen Tro
hmm nå det vore kanske ide´ att söka dig till en församling folk som plingar på, är oftast jehovas vittnen eller mormoner, de är inte representativa kristna och personligen tycker jag pingst eller baptisterna är bra. bäst e folket på arken^^ http://arken.org/start.aspx
|
17 januari 2012, 18:54 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Som jag antydde, de har inget att erbjuda mig.
|
17 januari 2012, 20:05 |
|
|
Debbido
Medlem
|
Eller så kan du prata med mig Svante! Jag har studerat Bibeln i 45 år och varit predikant. Enligt Bibeln var det så att när Jesus dog gick han ned i Dödsriket och tog nycklarna ifrån Djävulen. Sedan predikade han de Goda Nyheterna för de människor som dött före Jesu död. Jag gissar att de var intresserade av kärleksbudskapet där nere. Ytterligare ett svar är: "Guds ögon överfar hela jorden för att han med sin kraft ska bistå dem som med allt sitt hjärta söker honom." (GT) Detta bibelord talar om att vem som helst som söker Gud (inte specifikt Jesus) kan finna honom. Det kan tolkas som att en människa från vilken tid och religion som helst kan få kontakt med Gud, vilket jag personligen tror. I.Jesus: Du har väl läst att vi alla är ett folk av överstepräster? Vi har alla fått våra gåvor och vår kunskap. Dessutom kan vi få direkt kunskap från Gud när vi mediterar, så varför skulle just en PRÄST behöva besvara frågan?
|
18 januari 2012, 00:05 |
|
|
Debbido
Medlem
|
Men varifrån har du fått allt det där? Fadern hade en hustru som hette Allah? Jesus och Satan blev nyligen ett? Så ingenting ont kommer framöver att ske, om man bortser från jordens undergång, så vi kan känna oss trygga bara vi tror på .., hmm - ja, på Vad? Jag trodde du ville försvara bibeln men tog kanske fel. Den talar om en svår vedermöda som kommer över folken och efter det ett tusenårsrike med total frid. Satan är då nämligen bunden och nedkastad i en bottenlös avgrund. Men Satan kan ju inte bli bunden om han redan blivit ett med Jesus, som du påstår. Varifrån kommer källorna till det Du predikar? Jag bara undrar - visioner? Dina eller andras? Vad vill du att vi ska tro på?
|
18 januari 2012, 00:36 |
|
|
Debbido
Medlem
|
Jag vill bara tillägga att Arkens undervisning kommer från Livets Ord. De församlingar som hämtar in deras böcker, skivor och predikanter kallas för livetsordsförsamlingar, ifall någon inte vet. T ex baptisförsamlingar, Missionsförbundet, EFS, Sv kyrkan m fl har en helt annan typ av undervisning. B l a kan man irfågasätta och diskutera en hel del. Det kan man inte inom Livets Ord. Jag säger inte att den "rätta" församligen finns, bara att det finns stora skillnader i teologi. Dessutom är ju de där som gör hembesök som Issa nämne för det mesta Jehovas vittnen. De räknas inte som kristna pga att de menar att Jesus inte har samma position som Gud Jehova. De kristna kyrkorna tror ju på att Fader-Son-Helig Ande är ett. De som tror att Kärleken är överordnad alla religioner kallas för flummiga! Eller liberalteologer...
|
18 januari 2012, 00:54 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Nähä? Det har jag alltid trott.
|
18 januari 2012, 00:56 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
De räknar inte sig själva som kristna i alla fall, fast skillnaden kan ju tyckas minimal.
|
18 januari 2012, 00:58 |
|
|
Debbido
Medlem
|
Nå, allt väl. Jehovas vittnen räknar sig inte som kristna och de kristnas ekumeniska råd räknar inte Jehovas vittnen som kristna. De kristna tror att de tre i treenigheten har något olika funktion men Miraklet består i att de alla är så integrerade genom sin inbördes kärlek att de är Ett. Jag personligen tror ju inte att alla som har "fel tro" hamnar i helvetet eftersom jag inte är dogmatiker.
|
18 januari 2012, 01:26 |
|
|
Issa Jesus
Medlem
|
| | | | Debbido skrev: Eller så kan du prata med mig Svante! Jag har studerat Bibeln i 45 år och varit predikant. Enligt Bibeln var det så att när Jesus dog gick han ned i Dödsriket och tog nycklarna ifrån Djävulen. Sedan predikade han de Goda Nyheterna för de människor som dött före Jesu död. Jag gissar att de var intresserade av kärleksbudskapet där nere. Ytterligare ett svar är: "Guds ögon överfar hela jorden för att han med sin kraft ska bistå dem som med allt sitt hjärta söker honom." (GT) Detta bibelord talar om att vem som helst som söker Gud (inte specifikt Jesus) kan finna honom. Det kan tolkas som att en människa från vilken tid och religion som helst kan få kontakt med Gud, vilket jag personligen tror. I.Jesus: Du har väl läst att vi alla är ett folk av överstepräster? Vi har alla fått våra gåvor och vår kunskap. Dessutom kan vi få direkt kunskap från Gud när vi mediterar, så varför skulle just en PRÄST behöva besvara frågan? | | | | |
nå ja tänkte mer som att präster e teologiskt utbildade, så vitt jag förstår jag är glad att du finns här^^ då kan ja referera till dig, där jag brister i insikter
|
18 januari 2012, 04:23 |
|
|
Issa Jesus
Medlem
|
min Ande är jesus kristus. och det jag fått av honom, är den information som just nu står till buds, - se! jag gör allt nytt! säger Herren. och att satan förenats med Jesus innebär att han abdikerat såsom jordens "kung" & gud. mörkerväldet går nu mot sitt slut men ännu en tid kommer mörkret finnas, men drivkraften - satan, finns inte mer i världen. bibeln stämmer i det man kan uttyda som kärlek från Gud, det som är kärlekslöst och bara grymt erkänner jag inte som bibellära. hur turerna går i bibeln har jag inte koll på. ta det för vad det är, det är kunskap direkt från källan. Ordet. va kul att det finns nån med kunskap och erfarenhet av evangelisation här^^
|
18 januari 2012, 04:33 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|