Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Incognita
Moderator
|
Re: Mattråd!
Idag har jag lagat "göra-slut-på-vad-jag-har-hemma"-mat: soppa med pizzasmörgås till.
Soppan på potatis, jordärtskockor, salladslök, blekselleri och utgången eko-buljong och spetsad med nymalen svartpeppar och lite ringlad olivolja av bästa sort (Villa Magra).
Pizzasmörgåsen på lantbröd som blivit lite gammalt, resterna av en tomatsås samt mozzarella bäst före 22/12.
Det blev utsökt.
|
29 december 2011, 17:53 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jag fick ett nyårsryck och gjorde tre sorters toastar, thaisill och smördegsnyten med chèvre och rödbetor. Barnen tyckte alltsammans var mysko, men ena bonusdottern petade tappert i sig ett helt knyte.
|
2 januari 2012, 20:30 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Die Not hat keines Gesetz: Idag blir det alltså köttfärspiroger till middag. Degen måste dock tinas först och är egentligen avsedd för efterrättspiroger på grund av sin sötma, men eftersom jag råkade ha den i frysen jämte köttfärs, och inte så mycket annat, så är det det det blir...
|
17 januari 2012, 00:09 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Mandelmassa direkt ur förpackningen till förrätt.
"Mmmm... näringsriktigt."
|
17 januari 2012, 00:15 |
|
|
nallen
Medlem
|
"Fett och socker är också mat."
|
17 januari 2012, 00:32 |
|
|
Axolotl
Medlem
|
Det finns proteiner i mandel också. Alltså är det en komplett måltid.
|
17 januari 2012, 19:02 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Idag startade jag inte datorn förrän jag varit och handlat, vilket var en bra idé. Efter handlingen åt jag den bästa måltiden på länge - med bland annat god rökt korv.
|
17 januari 2012, 22:01 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Å herregud... *dreglar*
Själv har jag kalasat på bacon, färdigköpt ostkryddad potatisgratäng samt wokgrönsaker ur påse i frysfacket. Smakade nästan som på en inte alltför dyr restaurang...
|
17 januari 2012, 22:35 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
En banan som fallossymbol med chokladpung omgiven av fruktbarhet och...kött.
Och nötter. Det ser gott ut.
Här åt vi en väldigt väl ugnstekt kyckling (glömde bort den...), ris och sallad. Nu är jag hungrig igen.
|
17 januari 2012, 23:31 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Ja helvete. Att jag inte såg sexualsymboliken. Vad är det med mig? Åldern? Prostata?
|
17 januari 2012, 23:39 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|