Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
976 room brushes :)

Jag byggde om lite igen, bland annat tog jag bort en eldstad som inte behövdes och skippade en underjordspassage och öppnade upp på ett annat ställe istället, så nu har jag 48 room brushes kvar att spendera: Det kanske till och med räcker till skogen plus alla tak.


12 januari 2012, 03:51
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Slicka muterad kamelröv! :x


13 januari 2012, 23:45
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
*felsöker*


14 januari 2012, 00:06
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag byggde om en del igen och allt fungerade så länge jag bara processade den delen, men när jag sedan skulle processa allt uppstod problem, vilket gör det bra mycket svårare att hitta vad som orsakar felet. Just nu chansar jag och tar bort en bit i taget och testar.

Jag vet åtminstone att felet måste orsakas av en bit någonstans i den del som jag byggde om. Nödlösningen blir att göra om hela ombyggnationen bit för bit och processa allt mellan varje ändring, vilket jag helst undviker.


14 januari 2012, 00:45
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
~24 timmare senare (det var lika bra att bara fortsätta utan att gå och lägga sig)...

Jag hittade felkällan, men var ändå tvungen att göra om hela ombyggnationen - fast nu kunde jag lättare undvika att samma problem uppstod igen, och visste precis hur slutresultatet skulle se ut, så det tog inte lika lång tid som tidigare och nu är det löst. Jag byggde även om en annan del som jag aldrig varit riktigt nöjd med.

3579 terrain brushes
1686 object brushes
989 room brushes

Dags för dusch och middag :)


14 januari 2012, 22:59
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu har det hänt igen: Samma fel, men på ett annat ställe, fast jag tror att det är samma bit som fortfarande ligger och skaver.

Nu gör jag hursomhelst om hela ombyggnationen igen bit för bit och processar allt mellan varje minimal ändring (att processa allt tar några minuter varje gång, så det blir en del väntan) tills det är klart eller tills jag hittar vilken ändring som orsakade felet.

DromEd har ganska begränsade debugmöjligheter, så det är ofta "hejsandebug" som gäller när något går fel.


16 januari 2012, 02:17
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det kan vara så att jag måste vara väldigt försiktig med större ombyggnationer i fortsättningen.


16 januari 2012, 02:24
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Fixat! :)


16 januari 2012, 04:47
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Gratulerar! Tog kortare tid än förra gången iallafall. :)
Men vad jag skulle ha varit... någonting.


16 januari 2012, 04:54
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Denna ombyggnation var inte alls lika stor och genomgripande som den förra, så det gick ganska fort att upprepa den.

Det jag gjorde var att öppna upp en extra passage mellan olika delar av min stadsdel (fler passager betyder större ickelinjäritet, det vill säga spelaren har fler valmöjligheter och behöver inte känna sig (lika mycket) som ett får som vallas fram på en i förväg bestämd väg).


16 januari 2012, 16:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.