Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Namnet Moderator 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Namnet Moderator
Det är fortfarande onödigt, eftersom det inte har med trådämnet att göra.

10 januari 2012, 04:05
Medlem
Schueberird skrev:
Det är fortfarande onödigt, eftersom det inte har med trådämnet att göra.
jasså, jag trodde du menade onödigt eftersom det var ett annat forum.

10 januari 2012, 05:00
Medlem
Den här tråden startade 28 oktober förra året, va bra, då intresserar den ju verkligen medlemarna.
Det här blir kort för det hela blajar ju ur och glöms bort iaf, förövrigt skiter jag i Asperger Forum,
jag är här. För att återigen försöka förklara så att alla möjligtvis kan förstå vad jag menar, om en
polis ska ut och dansa med sina kompisar då byter han om från uniform till civil klädsel, detsamma
gör Lapplisa och Präst, glöm deras regler, se istället den röra det skulle bli om t.ex. en dansande
full uniformerad polis, präst eller lapplisa börjar smågruffa lite med en vanlig civil och dessutom får
stöd av en kolega, gick det in? det handlar om att vara rädd om dom roller som finns för att det
ska gå att behålla ordning överhuvudtaget OCH veta när man ska ta vederbörande på allvar.
Återigen auktoritära roller ska vara just det dom är, för att respekteras, ingen vardagsutstyrsel.
Ok skit i Asperger Forum, skit i personer, se på ROLLERNA och varför dom finns. Ufo/Admin har
helt uppenbart begripit detta medans vissa tycker att det är enklast att skämta om det.
Som jag började mitt inlägg, som nu är inbakat, jag vill veta vem jag pratar med, det behövs ingen
modruta för att vara moderator är man inloggad som moderator så är man sådan punkt, naturligtvis
min åsikt och jag förstår att andra kan tycka annorlunda, det är ju liksom en diskussion.

Ja jag tror fortfarande att hopslagningen var ett försök att sopa en obehaglig diskussion under
mattan, då man både fick undan syftet och länken i min trådstart vilken var viktig för diskussionen,
någon ville inte att det skulle stänka skit, kunde ju bli stänkt på.

Men ett forum är ju ingen demokrati så jag får försöka hålla käften så jag inte irriterar för mycket.

10 januari 2012, 09:20
Medlem
Glömde, tycker att det skulle räcka med ett modkonto som jag skrev tidigare, det är
mitt förslag.
Ber om ursäkt för att jag skrev efter att jag lovat hålla käft, men slå gärna ihop det
med mitt tidigare innlägg.

10 januari 2012, 09:26
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Ja jag tror fortfarande att hopslagningen var ett försök att sopa en obehaglig diskussion under
mattan, då man både fick undan syftet och länken i min trådstart vilken var viktig för diskussionen,

Då tror du fortfarande fel: Det var en praktisk, administrativ, byråkratiskt grå åtgärd, eftersom det fanns relevanta inlägg i bägge trådarna, vilka annars lätt kan missas.

10 januari 2012, 14:05
Moderator
Moderator

Som framgår här var inte Schueberird den enda som inte insåg hur stor vikt du tillmätte den där länkningen i ditt nya startinlägg, RJ. Det var ett samfällt beslut av närvarande moderatorer, som Schueberird råkade bli den som verkställde. Vilket var dumt av mig att vara med på, inser jag nu, eftersom det var honom din länk gällde. Men det tänkte ingen av oss på.

Som förklarat här och (i det fetstilta) här är det i modrutorna moderatorerna här uttalar sig när de vill säga något bindande. De fyller alltså så långt samma funktion som ett särskilt modkonto. Schueberird uttalade sig inte i modruta, alltså var det en medlemssynpunkt.

Sedan är det visst möjligt att det är bättre att också ha ett modkonto, eller varsitt. (Bara modkonton och inga modrutor tror jag inte på, då kan man inte tydligt uttala sig icke bindande som moderator, till exempel i ett sådant här diskussionsinlägg.)

10 januari 2012, 14:17
Medlem
Inlägg Re: Moderator eller Medlem?
Ron Jeremy skrev:
För att ta ett exempel som är som gjort för missförstånd, och obs! det är ingen speciell
moderator det handlar om utan ett grundläggande feltänk, systemfel.
http://www.aspieforum.se/viewtopic.php?f=5&t=3692

Min personliga åsikt, som vanlig medlem, är att du överreagerar. Jag kan känna igen min egen, ibland uppblossande paranoia hos dig - och även ditt trotsbeteende som jag tydligen lyckas trigga från gång till annan. Du får nog helt enkelt vänja dig vid att inte alltid bli struken medhårs. Jag gillar själv inte hycklande och spel bakom kulisserna, så jag försöker att alltid vara ärlig och öppen med vad jag tycker (eller så håller jag tyst istället).

Du har naturligtvis en poäng med att dubbla konton kan vara bra (den poängen har framgått för länge sedan), men jag tror faktiskt, och fortfarande, att det bara är onödigt arbete - om det nu inte är så att väldigt många har problem med att veta vem de pratar med. Personligen betraktar jag i grundläget alla som vanliga medlemmar om inte annat framgår - och tjafsar med vem jag vill oavsett titel.

Ron Jeremy skrev:
Jag missförstod det här och det slutade med onödigt tjafs och det finns mycket värre
exempel, men det här är kort och pedagogiskt.

Ta gärna upp de mycket värre exemplen också, så att vi alla har samma grund att stå på.

10 januari 2012, 14:34
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Den här tråden startade 28 oktober förra året, va bra, då intresserar den ju verkligen medlemarna.
Det här blir kort för det hela blajar ju ur och glöms bort iaf, förövrigt skiter jag i Asperger Forum,
jag är här. För att återigen försöka förklara så att alla möjligtvis kan förstå vad jag menar, om en
polis ska ut och dansa med sina kompisar då byter han om från uniform till civil klädsel, detsamma
gör Lapplisa och Präst, glöm deras regler, se istället den röra det skulle bli om t.ex. en dansande
full uniformerad polis, präst eller lapplisa börjar smågruffa lite med en vanlig civil och dessutom får
stöd av en kolega, gick det in? det handlar om att vara rädd om dom roller som finns för att det
ska gå att behålla ordning överhuvudtaget OCH veta när man ska ta vederbörande på allvar.
Återigen auktoritära roller ska vara just det dom är, för att respekteras, ingen vardagsutstyrsel.
Ok skit i Asperger Forum, skit i personer, se på ROLLERNA och varför dom finns. Ufo/Admin har
helt uppenbart begripit detta medans vissa tycker att det är enklast att skämta om det.
Som jag började mitt inlägg, som nu är inbakat, jag vill veta vem jag pratar med, det behövs ingen
modruta för att vara moderator är man inloggad som moderator så är man sådan punkt, naturligtvis
min åsikt och jag förstår att andra kan tycka annorlunda, det är ju liksom en diskussion.

Men ett forum är ju ingen demokrati så jag får försöka hålla käften så jag inte irriterar för mycket.

Så du föredrar en slags anonym Gestapo-moderator kår som kanske heter M1,M2,M3,M4;M5 osv...
Jag har varit på forum där moderatorerna gör vad fan de vill och bannar folk bara för att.
Poliser får lön.Forum behöver modereras annars översvämmas de av spambotar och rättshaverister och gud vet vad.

10 januari 2012, 14:49
Medlem
jajaja jag kan ha fel det vet jag,det har jag haft förr, det blir säkert bra,
det tror jag att det blir, det blir fel ibland bara,det är svårt att
se det från olika håll tycker jag. det löser sig

10 januari 2012, 16:16
Medlem
Ron Jeremy skrev:
För att återigen försöka förklara så att alla möjligtvis kan förstå vad jag menar, om en
full uniformerad polis, präst eller lapplisa börjar smågruffa lite med en vanlig civil......
En ypperligt talande liknelse.

10 januari 2012, 16:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.